مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۷
۰ نفر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به طرح واکاوی درختان خیابان ولیعصر از مدیریت رایانه‌ای پایش این درختان با استفاده از تکنولوژی‌های جدید خبر داد.

علي‌محمد مختاري گفت: هرساله براساس طرح نهضت درختكاري در شهر تهران، از اواسط تابستان نسبت به شناسايي نقاط و محل‌هاي مستعد براي كاشت و واكاوي نهال اقدام و براساس نوع گونه غالب و سازگار با شرايط اقليمي منطقه نسبت به برآورد تعداد و نوع گونه‌هاي مورد نياز و شرايط كاشت برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت مي‌گيرد.

او افزود: در سال‌جاري نيز اين امر در دست اقدام بوده و كاشت بيش از 3ميليون اصله نهال در شهر و منازل شهروندان تهراني براي نيمه دوم سال‌جاري پيش‌بيني شده است.مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز تهران با تأكيد بر اجراي طرح واكاوي درختان خيابان وليعصر تصريح كرد:

با توجه به اهميت و قدمت درختان در خيابان وليعصر كه جزو سرمايه‌هاي ارزشمند طبيعي شهر تهران هستند، طرحي براي واكاوي درختان خيابان مزبور از سوي سازمان پارك‌ها تهيه شده كه در فاز نخست آن، حدود 500اصله درخت چنار 15 تا 20ساله با محيط بن بالا از اماكن و باغات خارج از شهر تهران به خيابان وليعصر منتقل و با تمهيدات تخصصي ويژه غرس مي‌شود. به گفته مختاري در اين طرح، انتخاب درختان سالم و سازگار با اقليم و شرايط محيطي شهر تهران از اولويت برخوردارند.

او با بيان اينكه گودال‌هاي بازكاشت با توجه به حجم ريشه درختان انتقالي حفر خواهد شد، بيان كرد: ترتيبي اتخاذ خواهد شد تا علاوه بر اصلاح خاك، بسترسازي مناسب و تغذيه خاك، اصلاح سيستم آبياري با تواتر مناسب و ترجيحاً با استفاده از سيستم‌هاي تحت فشار قطره‌اي در دستور كار قرار گيرد و از ورود و تخليه هرگونه فاضلاب خانگي، صنعتي، شيميايي و بيمارستاني، ممانعت به عمل آيد. ضمناً مديريت رايانه‌اي پايش اين درختان نيز با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد به اجرا درخواهد آمد.

مختاري در ادامه عنوان كرد: علاوه بر اين موارد، حفظ تمام درختان موجود در خيابان وليعصر نيز با جديت دنبال مي‌شود و اقداماتي همچون مبارزه با آفات و امراض، كوددهي و تقويت درختان، اصلاح و ترميم درختان آسيب‌ديده، ادامه خواهد يافت؛ ضمن اينكه ضوابط اجراي طرح تفصيلي در ارتباط با خيابان وليعصر اخيراً از سوي معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران به مناطق 6، 3، يك و 11 ابلاغ شده است. براساس اين ابلاغيه، به‌منظور آزادسازي فضا براي تردد، تجمع و مكث عابران پياده و به‌ويژه حفظ درختان، عقب‌نشيني توده ساختمان براي املاك واقع در خيابان وليعصر حداقل به عمق 3متر الزامي است.

کد خبر 277055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha