همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مقاومت، ۵۱ روز با ارتش تمام عیار مسلح، که هیچ مانعی برای انجام عملیات نداشت، مبارزه کردند و رژیم صهیونیستی را شکست دادند.

حسین دهقان

به گزارش ایسنا، سردار حسین دهقان در مراسم سالگرد شهادت شهید محمود کاوه و در گلزار شهدای بهشت رضای مشهد اظهار کرد: باید بین آنچه بودیم و هستیم مقایسه انجام دهیم. آنچه جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی از آن بهره‌مند است، در گروی ایثارگری و ایثارگران بود.

وی ادامه داد: اگر تاریخ را 36 سال ورق بزنیم، امروز در آستانه 18شهریور1357 هستیم. ما کجا بوده‌ایم و اکنون چه اتفاقی در جامعه ما رخ داده؟ انقلاب برای دنیای اسلام چه پیامدهایی پدید آورد؟ در آن زمان ملت ما در سایه نظام ستم‌شاهی قرار داشت که نمی‌توانست هویت اسلامی انقلابی و منحصر به‌فرد خود را به ظهور برساند.

دهقان تاکید کرد: نظامی حاکم بود که حمایت‌گر سلطه و همکار و همیار رژیم صهیونیستی بود. خیلی‌ها فکر نمی‌کردند به این سرعت انقلاب با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسد اما حضور مردم آن‌چنان پرشور بود و سیل خروشانی را به‌وجود آورد که در یک بازه زمانی کوتاه نظام 1500 ساله شاهنشاهی را در هم کوبیده و نظام الهی در این سرزمین حاکم شد.

وزیر دفاع اضافه کرد: اگر 17شهریور1357 نبود، حضور پرشور مردم به وجود نمی‌آمد و شاید این اتفاقات امروز در صحنه جهان رخ نمی‌داد. انقلاب ایران باعث تحولات عظیم در جهان شد و بسیاری رخدادهای جهانی به نوعی ریشه در انقلاب ما دارد. این حرکت، جنبش، نگاه و رویکرد در سایه نگاهی بود که در درون ملت ما جریان گرفت و به اوج رسید و آن نظام الهی بود.

وی با اشاره به اقتدار و ایستادگی ملت ایران در مسیر انقلاب، یادآور شد: ملت ما با تمام شجاعت، صداقت و صلابت در مسیر انقلاب تا امروز ایستادند و دنیا نیز هم‌اکنون مجبور به قبول این نظام شده‌است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی‌های شهید کاوه پرداخت و خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار نه تنها در کردستان حضور داشت بلکه در جنوب نیز حضوری فعال داشت. جوانان این سرزمین از گوشه و کنار آن با حضور خود و اهدای خون همه توطئه‌های دشمنان را به ناکامی کشاندند. شاید ما بیشترین بحران را در کردستان داشتیم. سدها و موانع را شهدا می‌شکستند و آینده‌ای روشن و پیروزی را برای مردم نوید می‌دادند. ما صحنه‌ای سراغ نداریم که ملت ما ورود پیدا کند و با پیروزی قاطع برای ملت ما به اتمام نرسد.

وی تاکید کرد: آنچه که ما امروز از لحاظ پیوستگی سرزمینی داریم، به‌خاطر جان‌فشانی شهدا بوده است. امروز ملت ما در اوج اقتدار در عرصه جهانی حضور داشته و انقلاب از مرزهای جغرافیایی محیط خود گذشته است. کلام رهبر معظم انقلاب تاثیرگذار در تصمیمات جهانی است. امروز در منطقه هیچ نظامی نمی‌تواند حاکم شود مگر با اراده ایران باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: حزب‌الله لبنان در روزهای آغازین افتتاح خودش آمریکا و اسرائیل را در هم کوبید. غزه 33 روز با تمام قوای خود در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاد و او را شکست داد. در حال حاضر اسرائیل ارتش چهارم جهان است هر وقت با کشورهای عربی جنگ کرده، در کوتاه‌ترین بازه زمانی ارتش عرب را از بین برده است اما حزب‌الله این ارتش را زمین‌گیر و شکست را بر او تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: غزه یک شهر کوچک است و فشرده‌ترین جمعیت در غزه است. یک‌ونیم میلیون نفر که در محاصره مطلق قرار داشتند. 51 روز با ارتش تمام عیار مسلح، که هیچ مانعی برای انجام عملیات نداشت چون جنایت‌کار بود و جنایت‌کاری بارزترین ویژگی صهیونیست‌هاست، مبارزه کردند و رژیم صهیونیستی را شکست دادند. برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی شرایط مقاومت را برای جنگی که خود آغاز کرده، می‌پذیرد.

دهقان خاطرنشان کرد: این از ابعاد انقلاب ماست و دنیا این را فهمیده است و به‌خاطر همین هر روز با ما دشمنی می‌کند. امروز نظام سلطه با بهانه‌های مختلف ما را تحت فشار قرار می‌دهد و به ما اتهام دست‌یابی به سلاح هسته‌ای می‌زنند. ما سلاح هسته‌ای نمی‌خواهیم آیا سلاح برای آنها قدرت ایجاد کرد؟ ملت‌ها از انقلاب ما درس گرفتند. ملتی که اراده حیات کند، شکست ناپذیر است.

وی افزود: این سلاح‌های مخرب امروز هیچ کارایی را در محیط‌های انسان معتقد ندارد. ملتی که این مسیر را انتخاب کند همواره پیروزی را در آغوش خود می‌گیرد. ما امروز اعلام می‌کنیم که هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما اینان بنای پذیرش این حقیقت را ندارند چرا که پذیرشش به معنای این است که 10 تا 12 سال ظلمی را به ما به بهانه سلاح هسته‌ای تحمیل کردند که با اتکای به آن به ملت‌ها ظلم کرده‌اند.

دهقان بیان کرد: پذیرش این مطلب یک فروپاشی است و پایه‌های حضور آنها در سراسر دنیا از هم می‌پاشد. امروز نظام سلطه در حال اضمحلال و فروپاشی است. نظامی که نتواند از خودش دفاع کند خود به خود از بین رفته است.

کد خبر 270960

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha