همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: امروز منزلت خبرنگار کمتر از یک کارگزار فرهنگی و سیاسی نیست و تجلیل از صارمی در روز خبرنگار توصیف یک فرد نیست بلکه تبیین تفکری است که در آن حرفه خبرنگاری نه به عنوان یک شغل که در مقام یک فریضه است.

dehghan

به گزارش تسنیم به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در پیامی با گرامی داشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید از خبرنگاران به عنوان سربازان جبهه دفاع از ارزش‌های گرانسنگ انسانیت یاد کرد.

سردار دهقان در این پیام نگاه جست‌وجوگر جامعه سختکوش خبرنگاران را به مقام رشک برانگیز شهیدانی همچون صارمی، رهبرها، مصطفائی‌ها، کوهپایی‌ها، ژیان پناهی‌ها، فصوحی‌پورها، ایزدپناه‌ها و ده‌ها خبرنگار جانباز و ایثارگر متوجه می‌سازد. بزرگمردانی که در کسوت خبرنگار در مناطق بحرانی و خطر، کلمه شرافت را به الگوی «استاندارد، دقت، صحت و سرعت» خبررسانی اضافه کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه در عصر پیچیده ارتباطات، انفجار اطلاعات و سرعت شگفت‌آور انتقال پیام در فضای مجازی که مسئولیت خبرنگاران برای انتقال درست واقعیات و انتشار صحیح اخبار و اطلاعات صدچندان شده است، تاکید کرد: رسالت خبرنگارانی چون محمود صارمی پایان پذیرفتنی نیست چراکه آنان اساسی را در کار خبر بنا نهادند که پایه‌اش امانتداری و شرافت قلم و ابلاغ پیام است؛ دو رکنی که سوگند کردگار و رسالت پیامبر(ص) است.

در پیام وزیر دفاع با اشاره به همدوشی خبرنگاران با مسئولان در عرصه‌های مختلف خدمت‌گزاری تصریح شده است: امروز منزلت خبرنگار کمتر از یک کارگزار فرهنگی و سیاسی نیست و تجلیل از صارمی در روز خبرنگار توصیف یک فرد نیست بلکه تبیین تفکری است که در آن حرفه خبرنگاری نه به عنوان یک شغل که در مقام یک فریضه است.

دهقان در بخش دیگری از پیام خود با محکومیت اقدام جنایت‌بار رژیم صهیونیستی در کشته و زخمی کردن تعدادی از خبرنگاران در جریان تجاوز به غزه، افزوده است: این اقدام ننگین سند رسوایی دیگری برای مدعیان دروغین حقوق بشر و جریان آزاد اطلاع‌رسانی و خبر بشمار می‌رود.

دهقان در پایان این پیام، با آرزوی موفقیت برای خبرنگاران خدوم خستگی‌ناپذیر و تبریک فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار به همه مردان و زنان خبرنگار در ایران اسلامی بر نقش آنان به عنوان پال ارتباطی میان مردم و مسئولان و ترویج، فرهنگ، کار و مدیریت جهادی و ایجاد آرامش و امید در جامعه تاکید کرده است.

کد خبر 268061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha