همشهری آنلاین: وزیر دفاع گفت: نهادهای حقوقی بین‌المللی که اصطلاحا به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنیت و حریم داران حقوق بشر هستند، در مقابل جنایات ضد انسانی و آدم کشی، آن جا که منافع نظام سلطه ایجاب می‌کند، نه تنها ساکتند، بلکه حمایت هم می‌کنند.

حسین دهقان

به گزارش وزارت دفاع، طی مراسم ویژه‌ای با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار ارشد و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بعنوان ناظر علمی، از اطلس فلسطین در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونمایی شد.

سردار دهقان در این مراسم طی سخنانی از اطلس فلسطین به عنوان یک اثر تحقیقاتی، مستند و علمی کم نظیر یاد کرد و افزود: هدف از تالیف، ترجمه و انتشار این اثر ارزشمند، نشان دادن مظلومیت و حقانیت مردم مقاوم فلسطین است.

وزیر دفاع گفت: کار ترجمه اطلس فلسطین با وجود نقشه‌های متعدد و نام اماکن مختلف از روستاها، شهرها، زمین‌های تحت مالکیت فلسطینیان و مناطق کشاورزی، طی دو سال با کمال دقت و با استفاده از اساتید آشنا به مسائل فلسطین به زبان فارسی انجام و منتشر شده است و این اثر از یک طرف بیانگر تاریخ دقیق و کاملی از نحوه و چگونگی استقرار صهیونیست‌ها در اراضی کشور فلسطین و بیانی از خوی تجاوزگری، اشغال، قتل عام و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی و از طرف دیگر حقانیت مبارزات حق‌طلبانه مردم فلسطین برای احقاق حقوق غصب شده آنها است.

سردار دهقان در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی یاد کرد و افزود: امروز مردم فلسطین ساکن در سرزمین‌های اشغالی با توجه به تجارب تاریخی خود و درس آموزی از انقلاب اسلامی ایران تنها راه آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را مقاومت می‌دانند.

سردار دهقان با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مسئله فلسطین اصلی‌ترین مساله جهان اسلام است، تاکید کرد: در مبارزات حق‌طلبانه مردم فلسطین، یقینا پیروز نهایی، ملت فلسطین و شکست و رسوایی برای رژیم غاصب صهیونیستی کودک‌کش و حامیان منطقه‌ای و جهانی آن است.

وزیر دفاع با اشاره به جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تصریح کرد: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد، نهادهای حقوقی بین‌المللی که اصطلاحا به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنیت و حریم داران حقوق بشر هستند، در مقابل جنایات ضد انسانی و آدم کشی، آن جا که منافع نظام سلطه ایجاب می‌کند، نه تنها ساکتند، بلکه حمایت هم می‌کنند و آشکارا حق را به آدم‌کشان می‌دهند.

سردار دهقان در پایان گفت: امروز جامعه بشری در نقطه تصمیم راهبردی قرار دارد و آن این که نشان دهد هنوز انسان و انسانیت و حیات انسانی و حفاظت از ارزش های انسانی مهم است و این رژیم غاصب بایستی تنبیه شود البته اقدامات سبعانه اسرائیل از طرفی بیان استیصال و در بن بست قرار گرفتن این رژیم و از طرفی نوید بخش به پایان رسیدن حیات سیاسی این رژیم خون آشام است.

گفتنی است کتاب " اطلس فلسطین"، توسط سلمان ابوسته به رشته تحریر درآمده و ناظر علمی آن سردار سرلشگر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی می‌باشد، که توسط انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع ترجمه و به چاپ رسیده ، مشتمل بر دو بخش اصلی است، در بخش اول به مباحث مهم تاریخی و سیاسی فلسطین، چگونگی مرزهای فلسطین با لبنان، سوریه و همچنین آمایش و گسترش جمعیت مسلمانان عرب فلسطینی، آمار شهرها و روستاها و زمین‌های تحت مالکیت فلسطینیان و چگونگی تصرف و یا اشغال آنها توسط یهودیان مهاجر، مراحل اشغال و توافق‌های آتش بس با مصر، اردن و سوریه، چگونگی پذیرش مهاجران یهودی برای پرکردن روستاها و مصادره غیر قانونی آنها و در نهایت به کشتار وحشیانه مسلمان اشاره شده است.

در بخش دوم نیز به شرح اطلس و نقشه‌های اماکن مختلف با استفاده از منابع معتبر و مستند از جمله عکس‌های هوایی نیروی هوایی آلمان در سالهای 1918-1917 پرداخته شده است.

این اطلس می‌تواند به عنوان یک کتاب مرجع، توسط دانشجویان، اساتید و پژوهشگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 267762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha