همشهری آنلاین: وزیر دفاع با اشاره به جنایات گروهک تروریستی بعثی- تکفیری داعش در عراق و سوریه گفت: گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.

حسین دهقان

به گزارش اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست نخبگان و استعدادهای عالی و مدیران جوان سازمان صنایع دفاع، با اشاره به جنایات گروهک تروریستی بعثی- تکفیری داعش در عراق و سوریه، گفت: گروهک تروریستی داعش و حامیانش باید به عنوان جنایتکاران جنگی مجازات شوند.

سردار دهقان افزود: قتل، غارت، تجاوز، تخریب و اعدام‌های دسته‌جمعی و آواره کردن هزاران انسان بی‌گناه در عراق و سوریه از مصادیق بارز جنایات جنگی است که با سکوت و عدم اقدام جدی قدرت‌های به اصطلاح مدعی حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی امنیت منطقه را به مسلخ برده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه این اقدامات جنایت‌کارانه با هدف ایجاد حاشیه امن برای رژیم‌صهیونیستی و تضعیف جبهه مقاومت ضدصهیونیستی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: داعش محصول پیوند نامشروع آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و ارتجاع منطقه است.

سردار دهقان افزود: بی‌تردید عاقبتی بدتر از صدام در انتظار این گروهک تروریستی است و اقدامات ضد انسانی یقیناً دامان حامیان آنان را نیز خواهد گرفت.

وزیر دفاع بر ضرورت وحدت همه اقوام، مذاهب و گروه‌های عراقی به منظور حفظ انسجام و یکپارچگی این کشور تأکید کرد و افزود: امروز منافع همه در حفظ یکپارچگی و انسجام ملی و سرزمینی عراق تأمین خواهد شد و یقیناً بازیگرانی که خارج از عراق در امور داخلی این کشور مداخله می‌کنند خواهان عزت و استقلال عراق نیستند و به دنبال تأمین منفعتی هم برای گروه‌ها و اقوام آن نمی‌باشند.

سردار دهقان حضور گسترده مردم به دنبال حمله داعش و دعوت علمای عراق برای دفاع از کیان کشور عراق و یکپارچگی این کشور را دلیلی بر اراده مردم عراق برای مقابله با مقاصد شوم مداخله‌گران خارجی ذکر کرد و افزود :با این حضور سرنوشت‌ساز، ملت عراق قادر خواهد بود امنیت و آرامش پایدار را به این کشور برگرداند و از رایی که به صندوق آراء ریخته است صیانت کنند.

وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از حفظ تمامیت ارضی این کشور،گفت: ایران اسلامی خواهان عراق یکپارچه، متحد، امن و پیشرفته می‌باشد و از هرگونه اقدامی در این راستا حمایت می‌کند.

سردار دهقان با مهم شمردن این نشست ها و جایگاه برجسته نخبگان در ارتقای صنایع دفاعی کشور، گفت: این نشست‌ها ما را قادر می‌سازد تا نسل آینده مدیران را بشناسیم و آنها را برای مشاغل و مسئولیت‌ها آماده و از فکر و ایده نخبگان در حوزه‌های مختلف نیروهای مسلح بهره ببریم.

وزیر دفاع افزود: یک سازمان زمانی می تواند به اهداف خود دست یابد که در درون خود آینده را تضمین نمایددر غیر این صورت سیاست‌ها و برنامه های سازمان عملیاتی نخواهد شد.

سردار دهقان تصریح کرد: یک مدیر لایق در تمام مراحل هدایت و رهبری سازمان سعی می‌کند بستری را برای حرکت و ترقی کارمندان دیگر فراهم و شور، علاقه به کار و ارائه ایده های جدید را در زیرمجموعه خود همواره زنده نگه دارد.

وی افزود: ناموفق‌ترین مدیران کسانی هستند که پس از پایان مسئولیت آنها، سازمان رو به افول میل کند که این‌گونه مدیران متاسفانه سازمان را در جهت رسیدن به اهداف و منزلت خود در نظر می گیرند.

وزیر دفاع به فعالیت‌های برجسته صنایع دفاع اشاره کرد و افزود: امروز ما در وزارت دفاع علاقمندیم با تمام توانمان شنونده های خوبی برای ایده های خوب باشیم و اگر این ایده‌ها قابل تعمیم به سطح کلی وزارت دفاع یا در زیرمجموعه‌ها باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

وزیر دفاع در پایان بر ساختن آینده متفاوت با در اختیار گرفتن تمامی ظرفیت‌ها و توان داخلی تاکید کرد و گفت: انشاالله با اتکا بر نیروهای لایق، متعهد و شایسته وزارت دفاع و از میان برداشتن موانع و تمرکز تلاش بر روی موضوعات اساسی، می‌توانیم قله‌های پیشرفت و ترقی را فتح کنیم.

کد خبر 264340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha