همشهری آنلاین: معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۵۰۰ طرح و پروژه مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و زیرمجموعه‌‌های وزارت دفاع در بخش صنایع و دانشگاه‌ها در حال انجام است.

به گزارش تسنيم، دكتر وحید احمدی با اشاره به همکاری وزارت دفاع با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در برخی از طرح‌های کلان ملی، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزیر علوم، تحقيقات و فناوري و وزیر دفاع درباره همکاری‌های مشترک این دو دستگاه به امضاء رسیده که در دو بخش است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از يك هزار و 500 طرح و پروژه مشترک بین وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و زیرمجموعه‌‌های وزارت دفاع در بخش صنایع و دانشگاه‌ها در حال انجام است که توافق شد مشارکت در این طرح‌ها همچنان ادامه داشته باشد و اعتبار آنها توسط هر دو دستگاه تأمین شود.

معاون وزیر علوم، تحقيقات و فناوري درباره بخش دوم همکاری‌های این دو دستگاه، یادآور شد: در بخش دیگر که مربوط به طرح‌های کلان ملی بود، وزارت دفاع توافق کرد از طرح‌های ملی مربوط به این وزارتخانه حمایت کند و 50 درصد اعتبار آنها را تامین کند.

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر طرح‌های کلان ملی مرتبط با وزارت دفاع هم از نظر تأیید کلی و هم از نظر تأمین اعتبار مورد حمایت وزارت دفاع قرار گرفته است.

وی درباره اسامی طرح‌ها، گفت: برخی از طرح‌ها حالت محرمانه دارد و نمی‌توان اسامی آنها را مطرح کرد. یکی از طرح‌هایی که مورد حمایت وزارت دفاع قرار گرفته طرح هواپیمای 150 نفره است که وزیر دفاع و زیرمجموعه‌های این وزارتخانه در این زمینه با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري همکاری دارند.

کد خبر 261896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha