همشهری آنلاین: جانشین وزیر دفاع با اشاره به اقتدار ایران در حوزه موشکی گفت: پیام این اقتدار این است که هر نقطه تهدیدکننده ای در دریا و خشکی را منهدم و دشمن را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور خواهیم کرد.

حاتمی

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» در مراسم گرامیداشت هفته دولت که در ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد، با تبریک هفته دولت و روز صنعت دفاعی افزود: هفته دولت فرصت مغتنمی است تا مردم شریف ایران اسلامی با نتیجه حرکت دولت در جهت خدمتگزاری و نیز کارایی و توانمندی نظام اسلامی آشنا شوند.

وی از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان الگوی حرکت جهادی و خدمتگزاری برای دولتمردان نام برد و اظهار داشت: این عزیزان به حق نماد مدیریت جهادی بودند که در مدت کوتاه تصدی گری، با سختکوشی و تلاش فراوان این نوع مدیریت در کشور را پایه گذاری کردند.

حاتمی تصریح کرد: بر مبنای همین الگو و نیز اندیشه فرماندهی معظم کل قوا و خط مشی کشور با محوریت شعار سال، دولت با پیگیری این سیاست به دنبال حفظ و توانمندی حاکمیت کشور در همه حوزه ها و رفع فشارهای سیاسی، قطع مداخلات نابه جای قدرت های سلطه گر، قطع وابستگی و اتکا به درون و در نهایت پیشرفت اقتصادی دانش بنیان و ارتقای عزت و احترام مردم و سربلندی کشور در عرصه های بین المللی می باشد.

وی با بیان اینکه با وجود استمرار دشمنی و تهاجم نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران که با هر حربه ای از جمله اسلام هراسی و شیعه هراسی، مقاومت خوبی از سوی نظام و دولت و مردم انجام شده است، تاکید کرد: چهره جمهوری اسلامی ایران محبوب تر از گذشته در جهان است، اما در مقابل، الگوها و سیاست های به کار گرفته شده از سوی نظام استکبار و قدرت های غربی به ویژه آمریکا موجب بروز روز افزون افراط گرایی و رشد تروریسم در منطقه شده است.

جانشین وزیر دفاع خاطر نشان کرد: بنابر فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، ارتقاء علمی یکی از مهم ترین و اساسی ترین راهبردهای کشور برای حفظ و ارتقاء قدرت ایران است که سرلوحه کار دولت قرار دارد و از این طریق رسیدن به اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه امروز بحمدالله کشور از قدرت علمی بسیار خوبی برخوردار است، اضافه کرد: به اذعان مراکز علمی دنیا، ما در رتبه 15 علمی جهان قرار داریم که البته این جایگاه شایسته ملت ایران نیست و با توکل به خداوند متعال و با صعود به رده های بالاتر به جایگاه حقیقی خود خواهد رسید.

حاتمی افزود: ترکیب هنرمندانه مثلث قدرت علمی و فناورانه کشور، ژئوپولتیک ویژه و ایدئولوژی الهام بخش اسلام عزیز که توسط رهبری حکیمانه و مقتدرانه رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله) هدایت شده، موجب تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت مؤثر در منطقه شده است.

جانشین وزیر دفاع با اشاره به بخش هایی از قدرت دفاعی ایران گفت: ما امروز در همه حوزه ها و محورهای رزمی می توانیم از قدرت نظامی کشور که نماد آن نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی هستند، پشتیبانی مؤثر به عمل آوریم.

وی ادامه داد، صنایع دفاعی کشور در مسیر پیشرفت است و جای رشد و تعالی دارد و این پیشرفت نسبت به گذشته بسیار چشمگیر و افتخارآمیز است.

وی با بیان اینکه اتکا به قدرت خارجی هیچگاه مطمئن و پاسخگوی نیازهای ما نیست به نقض تعهدات و قراردادهای برخی کشورهای خارجی در قبال تجهیز تسلیحاتی کشور اشاره کرد و افزود: در طول دفاع مقدس و نیز در چند سال اخیر تجربه ثابت کرده که کشورهای به ظاهر قدرتمند با فشار زورگویان و ضعف سیاسی از اجرای برخی تعهدات و قرارداد های قانونی سرباز زده اند و دست نیروهای مسلح را خالی گذاشتند، اما امروز با عنایت به خداوند متعال و با تکیه بر علم و فناوری درون زا، اغلب نیازهای نیروهای مسلح را صنعت دفاعی بومی جمهوری اسلامی ایران تولید و تامین می کند.

امیر حاتمی گفت: موشک های بالستیک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در برد بسیار خوب، به قابلیت راهبردی نقطه زنی در خشکی و دریا دست پیدا کرده است و پیام این اقتدار، این است که می توانیم هر نقطه تهدید کننده ای را در دریا و خشکی منهدم کنیم و دشمن را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با فاصله بسیار زیادی دور کنیم.

وی با اشاره به حوزه پدافند هوایی کشور تاکید کرد: بعد از آنکه دشمنان مانع از دستیابی نیروهای مسلح به سامانه برد بلند و ارتفاع بلند شدند، با همت و مجاهدت متخصصان صنایع دفاعی و متکی به قدرت علمی کشور، همه سامانه های مورد نیاز در برد و ارتفاع کوتاه، متوسط و بلند طراحی و تولید می شود.

امیر حاتمی همچنین به پیشرفت های نیروهای مسلح در حوزه دریایی اشاره کرد و افزود: تمام تجهیزات نیرو ی دریایی در کلاس های مختلف از جمله شناورهای سطحی و زیرسطحی طراحی و تولید شده و امروز تمام تجهیزات موجود به سیستم های جنگ الکترونیک و سامانه های پیشرفته موشکی و پدافند هوایی تجهیز شده اند.

جانشین وزیر دفاع بیان داشت: در حوزه هوایی نیز همه تجهیزات پیشرفته مورد نیاز را طراحی، تولید و تعمیر می کنیم که از جمله آن می توان به تولید پهپادهای پیشرفته و مجهز با کاربرد های مختلف اشاره کرد.

وی گفت: با برنامه چهار ساله ای که تدوین شده و به تصویب رسیده است، افق بسیار چشمگیر و روشنی پیش روی ماست و به امید خداوند و با اتکا به الطاف الهی و قدرت علمی کشور و همت و تلاش جوانان این مرزو بوم، مقتدرانه و بهتر از گذشته در همه زمینه ها به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 270861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha