یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سران اتحادیه اروپا در نشست روز شنبه در بروکسل دونالد توسک، نخست وزیر لهستان را به عنوان رئیس جدید شورای اتحادیه اروپا ،که مسئولیت اداره جلسات سران اتحادیه اروپا را برعهده دارد،انتخاب کردند.

دونالد توسک

پیش از این ریاست این نهاد را هرمان وان رامپوی برعهده داشت. آقای توسک در حالی به ریاست شورای اروپا برگزیده می شود که از ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون نخست وزیر لهستان است.

دونالد توسک، رئیس جدید شورای اتحادیه اروپا درباره عدم تسطش به زبان انگلیسی می گوید: "برای اروپا هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیست، مانند زبان انگلیسی من. بر روی زبان انگلیسی کار خواهم کرد و همان گونه که پیش از این گفتم برای ماه دسامبر صد در صد آمده خواهم بود. نگران نباشید."

وی اولین چهره از کشورهای شرق اروپا محسوب می شود که به چنین سمت بالایی در اتحادیه اروپا رسیده است.

رمپوی رئيس كنوني شوراي اروپا در نشست شب گذشته که در بروکسل برگزار شد، گفت: تیم جدیدی که برای هدایت اتحادیه اروپا انتخاب می شود با سه چالش اصلی روبرو خواهد بود. این سه چالش عبارتند از: قدرتمندتر کردن اقتصاد اروپا، مقابله با بحران اوکراین و پایان دادن به آن، افزایش امنیت در اتحادیه اروپا.

توسک در حالی برای سمت ریاست شورای اروپا انتخاب شده که مواضعی سخت در قبال روسیه دارد و در جریان بحران اوکراین نیز انتقادهای تندی را متوجه مسکو کرده بود.

توسک در اظهاراتی پس از انتخاب به عنوان رئیس جدید شورای اروپا در مورد موضوع جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا نیز سخن گفت و افزود: هیچ کس نمی تواند اتحادیه اروپا را بدون انگلیس تصور کند.

گفته می شود حمایت آلمان از توسک، تاثیر زیادی در انتخاب وی به عنوان رئیس جدید شورای اروپا داشته و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، نیز پس از انتخاب توسک به این سمت، وی را فردی دانسته که به خوبی می تواند وظایف مربوط به رئیس شورای اروپا را انجام دهد.

کد خبر 270546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha