همشهری آنلاین: دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نسبت به انتخاب ژان کلود یونکر به ریاست کمیسیون اروپا واکنش نشان داد و انتخاب ژان کلود یونکر را «اشتباه بزرگی» دانست که باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را دشوارتر می‌کند.

خشم کامرون از انتخاب یونکر به ریاست کمیسیون اروپا

به گزارش يورو نيوز، نخست وزیر بریتانیا روز جمعه 6 تير ماه گفت: این روز بدی برای اروپاست. معتقدم که با همکاری متقابل می‌توانستیم کاندیدای دیگری با پشتیبانی بیشتر انتخاب کنیم که حمایت همه دولت‌های عضو را داشته باشد. فکر می‌کنم که این اشتباه بزرگی است که دیگر رهبران اروپایی مرتکب شده‌اند و به وضعیت امروز منجر شد.

دیوید کامرون افزود: وضعیت موجود برای اروپا مناسب نیست و قطعا برای بریتانیا نیز مناسب نیست. این وضعیت باید تغییر کند. در پایان سال ۲۰۱۷ بروکسل برای آینده بریتانیا در اتحادیه اروپا تصمیم نخواهد گرفت بلکه این مردم بریتانیا خواهند بود که با انتخابشان و تنها انتخاب خودشان، آینده حضور بریتانیا را رقم خواهند زد.

علاوه بر دیوید کامرون، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان نیز از مخالفان انتخاب آقای یونکر به ریاست کمیسیون اروپا است. با این حال آلمان و فرانسه از انتخاب آقای یونکر حمایت کرده‌اند.

رهبران اروپایی روز جمعه، علی رغم مخالفت شدید بریتانیا، ژان کلود یونکر، نخست وزیر سابق لوکزامبورگ را بعنوان رییس جدید کمیسیون اروپا برگزیدند. انتصابی که البته مشروط به تایید پارلمان اروپا در حدود سه هفته دیگر است.

یونکر از طرفداران هماهنگی و نزدیکی بیشتر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورهای عضو اتحادیه اروپاست.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، که خود در ابتدا تا حدی از مخالفان این انتصاب محسوب می‌شد، گفت: این تصمیم، کمیسیون اروپا را برخوردار از رییسی خواهد کرد که دارای تجربیات اروپایی است و همان طور که طی چند روز گذشته گفته، خواسته های دولتهای اروپایی و پارلمان اروپا را در نظر خواهد گرفت.

از سوي ديگر رییس شورای اروپا برای دادن تضمین به بریتانیا، خواهان آن شده که انتصاب رییس شورای اروپا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با اتفاق آراء 28 کشور عضو صورت گیرد.

کد خبر 264090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha