همشهری آنلاین: رایزنی‌ها میان رهبران اروپایی بر سر انتصاب ژان کلود یونکر، نخست وزیر سابق لوکزامبورگ و رییس سابق گروه یورو برای ریاست کمیسیون اروپا، هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

یونکر: اگر عقل سلیمی باشد، تا پایان هفته رییس کمیسیون اروپا می شوم

به گزارش يورونيوز، ژان كلود یونکر امیدوار است که تا پایان هفته عقل سلیم بر عقل ناقص غلبه کرده و انتصاب جنجالی او به این سمت، قطعی شود.

او با ایراد سخنانی در برلین گفت: من هنوز به عنوان رییس کمیسیون اروپا منصوب نشده ام. اگر عقل سلیمی وجود داشته باشد، این کار تا پایان هفته صورت خواهد گرفت. اما به نظر می رسد که این عقل سلیم در میان همه کشورهای عضو وجود ندارد. بنابر این باید صبر کرد."

اما در مقابل حمایت رهبران فرانسه و ایتالیا از آقای یونکر، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر بریتانیا، از مخالفان این انتصاب هستند.

دیوید کامرون، بار دیگر با تاکید بر این که مخالف نامزدی ژان کلود یونکر برای ریاست کمیسیون اروپاست، گفت: "من فکر می کنم که این انتصاب رویکرد غلطی برای اروپاست و همان طور هم که قبلا گفته بودم، باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا را به همه پرسی خواهم گذاشت و درباره آن دوباره مذاکره خواهم کرد، تا مردم بریتانیا هم بتوانند تصمیم گیری کنند."

نهایتا پس از تعیین رییس کمیسیون اروپا توسط پارلمان اروپا، رهبران اروپایی سه هفته دیگر درباره تعیین رییس شورای اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رییس گروه یورو، به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

کد خبر 263919

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha