همشهری آنلاین: ۴۷ کشور جهان از جمله کشورهای سوئیس و سنگاپور که از مراکز مهم مالی جهان هستند، روز سه‌شنبه با ابتکار جهانی در زمینه تبادل خودکار داده‌های بانکی با هدف مبارزه با فرار مالیاتی موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، این 47 کشور روز سه شنبه با امضای بیانیه ای متعهد شدند که به سرعت قوانین جدید داخلی را از تصویب بگذرانند که امکان گردآوری اطلاعات درباره تمام حساب‌های بانکی و تبادل خودکار این اطلاعات با سایر کشورهای مشارکت کننده را فراهم سازد.

این کشورها همچنین باید از مراکز مالی خود بخواهند که این استاندارد واحد جهانی را بدون تاخیر اجرا کند.

فهرست کشورهای امضا کننده این بیانیه شامل تمام 34 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است. این سازمان متشکل از کشورهای توسعه یافته است که این ابتکار جدید مالی و بانکی را مطرح کرده اند.

این فهرست شامل سوئیس، لیختن اشتاین و قلمروهای ˈجرسیˈ و ˈگرنسیˈ (Guernsey) تحت قیمومت انگلیس نیز می‌شود.

این مناطق در گذشته به دلیل سطح بالای محرمانه بودن فعالیت‌های بانکی مورد انتقاد گرفته و به بهشت فرارکنندگان از مالیات متهم شده اند.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه همچنین حمایت 18 کشور غیرعضو از جمله سنگاپور را نیز از این طرح جلب کرده است.

ˈآنجل گوریاˈ رییس سازمان همکاری اقتصادی و توسعه که این طرح را معرفی کرده بود از آن به عنوان یک ابتکار مهم و تاریخی یاد کرد.

در گذشته کشورها باید درباره هر مورد مشکوک فریب مالیاتی درخواست اطلاعات و دادهای بانکی را مطرح می‌کردند که فرایندی بسیار پیچیده بود و برخی از کشورها نیز همکاری نمی‌کردند.

کد خبر 258715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز