همشهری‌آنلاین: بسیاری از سران چپ میانه طی نشستی در پاریس، از ˈژان کلود یونکرˈ برای ریاست کمیسیون اروپا حمایت کردند.

سوسیال دمکرات های اروپا از یونکر حمایت کردند

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رهبران سوسیال دموکرات کشورهای اروپایی روز شنبه طی نشستی در پاریس مراحل آماده سازی اجلاس شورای اروپا را که قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شود، بررسی و حمایت خود را از یونکر برای دستیابی وی بر کرسی ریاست کمیسیون اروپا، اعلام کردند.

در این نشست همچنین از تمدید دوره ریاست مارتین شولز از اعضای حزب سوسیال دمکرات آلمان بر پارلمان اروپا حمایت شد.

فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه که میزبان سران اروپایی بود، انعطاف پذیری در پیمان رشد اقتصادی اروپا را خواستار شد.

وی با حمایت از یونکر، اعلام کرد: اولویت برای ما در درجه اول، رشد و اشتغال زایی با استفاده از همه امکاناتی است که در اختیار داریم و همینطور به کمک انعطاف پذیری آنچه پیمان رشد و ثبات اقتصادی نامیده ایم. علاوه بر این ما به دنبال ساده سازی اروپا، دموکراتیزه کردن آن و همچنین کنترل مهاجرت به شیوه ای سازگار با اصول و ارزش هایمان هستیم.

سیگمار گابریل وزیر اقتصاد آلمان نیز در این نشست با اعلام حمایت از یونکر اعلام کرد: مارتین شولز می تواند برای ریاست آینده پارلمان اروپا پیشنهاد شود.

شولز نیز که به دعوت اولاند در نشست دیروز حضور یافته بود، اعلام کرد به طور رسمی نامزدی خود را برای ریاست پارلمان اروپا اعلام کرده و نسبت به امضای توافق بروکسل در مورد توزیع پست های مهم نهادهای اروپایی ˈبسیار خوشبینˈ است.

این گزارش با اشاره به این که بیشتر 28 عضو اتحادیه اروپا از ریاست یونکر بر کمیسیون اروپا حمایت می کنند، افزود: یک ماه پس از برگزاری انتخابات پارلمان اروپا و پیروزی راست میانه در آن، اعضای اتحادیه اروپا روزهای پنجشنبه و جمعه در مورد رییس آینده کمیسیون تصمیم گیری خواهند کرد.

تلاش هایی که تاکنون برای حمایت از یونکر نخست وزیر لوکزامبورگ صورت گرفته، باعث به وجود آمدن اختلافات شدید میان مقامات ارشد اتحادیه اروپا شده است.

ˈدیوید کامرونˈ نخست وزیر انگلیس که به نظر می رسد در میان اعضای این اتحادیه به انزوا کشیده شده است، تلاش می کند تا شرکای خود را به انتخاب گزینه جایگزین یونکر متقاعد کند. انگلیس، یونکر را ˈبیش از حد فدرالیستˈ معرفی می کند. این در حالی است که ˈآنگلا مرکلˈ صدر اعظم آلمان از وی حمایت کرده است.

در نشست دیروز فرانسه هفت نخست وزیر سوسیال-دموکرات اتحادیه اروپا از کشورهای اتریش، بلژیک، دانمارک، ایتالیا، رومانی، اسلواکی و جمهوری چک حضور داشتند.

کد خبر 263369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha