همشهری‌آنلاین: راسموسن به افغانستان هشدار داد قرارداد امنیتی در خصوص ماموریت آموزشی بین‌المللی باید تا آخر تابستان امضا شود.

Anders fogh-rasmussen

آندراس فوگ راسموسن،دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با اعلام اين هشدار از بروز مشكلات جدي براي اين ائتلاف غربي در صورت امضا نشدن اين قرارداد خبر داد.

بنا به گزارش اكونوميك‌ تايمز راسموسن  پس از دیدار با باراک اوباما ، رئیس‌جمهور آمریکا گفت" اتهام تقلب در انتخابات نگرانی بزرگي است و ابراز اميدواري كرد یک بررسی دقیق بتواند به نتیجه‌ای مناسب منجر شود تا رئیس‌جمهور جدید افغانستان بتواند موافقت‌نامه‌های امنیتی را پیش از نشست سران ناتو در ويلز امضا کند. قرار است اين نشست اوایل ماه سپتامبر برگزار شود. 

هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، یعنی اشرف غنی و عبدالله عبدالله، به واشنگتن گفته‌اند این قرارداد را امضا خواهند کرد.

به گزارش فاكس‌نيوز، راسموسن تاکید کرد: امضای قرارداد امنیتی دو جانبه با آمریکا و یک توافق امنیتی با کشورهای عضو ناتو ، پیش شرط  حضور نیروهایی است که ابتدا حدود 10 هزار نفر خواهد بود و سپس به تدریج كمتر خواهد شد.

دولت اوباما پیشتر هشدار داده‌ بود در صورتی که این توافق به سرانجام نرسد هیچ نیرویی برای آموزش نیروها در افغانستان باقی نخواهد ماند.

حامد کرزی، رئیس‌جمهور وقت افغانستان پس از تصويب لويه  جرگه مبني بر امضاي توافق‌نامه، باز هم از امضای آن خودداری کرده‌ است.

کد خبر 265350

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha