همشهری آنلاین: اشرف غنی احمدزی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد، تشکیل دولت وحدت ملی بر اساس موافقتنامه‌ای که میان او و عبدالله عبدالله با میانجی‌گری آمریکا امضا شده‌، به این معنی نیست که برنده انتخابات قدرت را کاملا با بازنده شریک شود.

اشرف غنی: در صورت پیروزی قدرت را تقسیم نخواهم کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمدزی که در میان روزنامه‌نگاران خارجی در کابل صحبت می‌کرد گفت که او موافقت‌نامه‌ تقسیم قدرت با عبدالله را امضا نکرده و اضافه کرد که بر اساس این توافقنامه، برنده انتخابات، بازنده را رئیس شورای اجرایی تعیین می‌کند و او مطابق با دستور رئیس‌جمهوری وظایف خود را انجام می‌دهد.

اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله جمعه گذشته در حضور جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا توافقنامه‌ای را امضا کردند که اکنون دو طرف در مورد تفسیر آن به وضوح اختلاف نظر دارند.

احمدزی گفت که اگر رئیس‌جمهور شود، اختیارات کامل را در اختیار خواهد داشت. وی افزود: دو مرکز تصمیم‌گیری ممکن نیست. وظیفه ریاست شورای اجرایی کاملا به اختیارات رئیس‌جمهوری وابسته است.

با این حال، عبدالله عبدالله، دیگر نامزد انتخابات افغانستان یک روز پس از امضای این توافقنامه به بی‌بی‌سی گفت که رئیس‌جمهور بخشی از اختیارات خود را می‌تواند به شورای اجرایی که در دو سال آینده نخست‌وزیر خواهد شد، بدهد.

 

کد خبر 268746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha