سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبدالله عبدالله گفت نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان را "نه امروز،نه فردا و نه هیچ‌وقت دیگری" نمی‌پذیرد و "برنده بوده و هست".

abdullah abdullah

 عبدالله عبدالله، نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در نطقي تلويزيوني گفت بر اساس "رأی پاک و واقعی مردم افغانستان" برنده هر دو انتخابات آوریل و ژوئیه است و فایده‌ای در مذاکره بیشتر برای تشکیل دولت وحدت ملی نمی‌بیند.

به گزارش فاكس‌نيوز،عبدالله گفت: «مذاکرات سیاسی به بن‌بست رسیده و نتیجه‌ای نداشته است.»

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان در ماه آوریل و دور دوم در ماه ژوئن برگزار شد اما اختلاف بر سر سلامت انتخابات باعث شده‌است اعلام نهایی نتایج انتخابات تا به امروز به تاخیر بيفتد.بدين ترتيب كه در روند شمارش آرای دور دوم انتخابات، عبدالله مدعی شد که به نفع رقیبش،اشرف غني احمدزي تقلب شده و نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت، اما بعد با ميانجيذي‌هاي بين‌المللي قرار شد دفتر هیات نمایندگی سازمان ملل متحد ، یوناما، در کابل تشکیل و با «مد نظر قراردن شرایط دو نامزد»، آرا مشکوک باطل و آرا صحيح دوباره بازشماری شود.انتظار می‌رود نتایج دور دوم انتخابات در اواخر هفته جاری توسط کمیسیون انتخابات اعلام شود.

دو نامزد صبح دوشنبه با همدیگر گفت‌وگوی رو در رو داشته‌اند تا بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی به توافق برسند اما با اين واكنش عبدالله مشخص است كه اين كذاكرات به نتيجه نرسيده‌است.

البته عبدالله نگفت آیا از مذاکرات برای تشکیل دولت وحدت ملی کنار خواهد کشید یا نه. او اشاره‌ای به اقدام بعدی خود نیز نکرد و تنها به هوادارانش توصیه که از خشونت پرهیز کنند.

کد خبر 271401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha