همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور افغانستان بعد از اعتراض عبدالله عبدالله به نحوه شمارش آرا و درخواستش برای ایجاد کمیته‌ای با حضور بازرسان سازمان ملل٬ با این خواسته موافقت کرد.

karzai

دفتر حامد کرزی،رئيس‌جمهور فعلي افغانستان  در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به پیشنهاد دکتر عبدالله درخصوص ايفاي نقش سازمان ملل٬ آقای کرزی گفته است که نه تنها با این خواسته موافق است بلکه آن را حرکتی مثبت در جهت حل این مسئله می‌داند.»

عبدالله عبدالله کمیسیون‌های انتخاباتی را متهم به تلاش برای تغییر نتایج انتخاباتی به ضرر او  و نيز حامد کرزی را به عدم رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات متهم کرده است.

به گزارش د نيوز اينترنشنال، حامد کرزی روز جمعه همچنین در دیدار با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان گفته است که در این راستا با مقام‌های سازمان ملل دیدار کرده و با عبدالله عبدالله نیز در همین خصوص گفت‌و‌گوی تلفنی داشته است.

عبدالله عبدالله و اشرف‌غنی احمدزی٬ دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در دور دوم هستند كه 24 خرداد برگزار شد.

قرار بود نتایج اولیه این انتخابات ۱۱ تیرماه و نتایج نهایی نیز ۳۱ تیرماه اعلام شود كه عبدالله خواستار توقف شمارش ارا شد.

به گزارش تورنتو استار،حامد کرزی روز جمعه گفت : نامزدهای انتخاباتی برای حل این مشکل یا باید به تلاش‌های معاون‌های فعلی ریاست جمهوری اعتماد کنند٬ یا این که سازمان ملل در این روند مداخله کند.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۶ فروردین‌ماه برگزار شد و  عبدالله عبدالله در این دور بر رقیبش اشرف‌غنی احمد‌زی پیشی گرفت.

کد خبر 263220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha