همشهری آنلاین: عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به بی توجهی کمیسیون‌های انتخاباتی به خواسته‌های وی، روابط خود را با این کمیسیون‌ها به حال تعلیق درآورد.

درخواست عبدالله برای تعلیق شمارش آرا انتخابات افغانستان

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالله عبدالله یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در دور دوم با اشرف غنی رقابت می کند، چهارشنبه خواستار تعلیق شمارش آرا شد.

وی روز چهارشنبه گفت؛ به همکاری با نهادهای انتخابات کشور پایان داده است.

عبدالله از نهادهای انتخابات افغانستان خواست به سبب تقلب گسترده در انتخابات ، شمارش آرا را متوقف کنند چرا که ادامه اين کارهیچ مشروعیتی نخواهد داشت.

عبدالله افزود: ما ناظران خود را از کميسيون هاي انتخاباتي افغانستان فرا خوانده ايم و آنها روند شمارش آرا را پيگيري نخواهند کرد.

وي با بيان اينکه ديگر به کميسيون هاي انتخاباتي افغانستان اعتماد ندارد، گفت: باوجود شواهد زيادي مبني بر تقلب سازمان يافته در دور دوم انتخابات رياست جمهوري ، کميسيون انتخابات در اين زمينه سکوت کرده است و پاسخي به مردم نمي دهد.

پيش از اين نيز عبدالله از محاسبه بيش از يک ميليون راي تقلبي به نفع اشرف غني احمدزي رقيب انتخاباتي خود خبر داده بود.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري افغانستان شنبه بيست و چهار خرداد برگزار شد و قرار است نتايج اوليه آن يازده تير اعلام شود.

عبدالله روز چهارشنبه همچنین گزارش خبرگزاری رویترز مبنی بر پیشتازی رقیب انتخاباتی خود را تکذیب کرد.

تیم انتخاباتی «اصلاحات و همگرایی» (تیم عبدالله) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: عبدالله عبدالله مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز انجام نداده و ادعای پیشتازی «اشرف غنی احمدزی» یک شوخی بی مزه است.

براساس این بیانیه: احتمال می رود اظهارات عبدالله عبدالله در گفتگوی غیررسمی با برخی رسانه ها مبنی براینکه بیش از یک میلیون رای به صورت تقلبی به نفع اشرف غنی احمدزی محاسبه شده است سبب سوء برداشت شده باشد.

این درحالی است که برخی رسانه های افغانستان با استناد به گزارش خبرگزاری رویترز اعلام کردند: میزان آرای اشرف غنی احمدزی یک میلیون بیشتر از آرای عبدالله عبدالله است.

عبدالله عبدالله، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان درمرحله اول انتخابات ریاست جمهوری توانست 45 درصد از آراء را از آن خود کند. رقیب وی اشرف غنی احمدزی نیز که پیش از این وزیر دارایی افغانستان بود، تنها 31 درصد از آراء را در مرحله اول بدست آورد.

کد خبر 263019

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha