دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن به عنوان بخشی از برنامه خروج کامل نیروهایش از افغانستان تا پایان سال جاری میلادی، کنترل تمامی پایگاه‌های خود در ولایت هلمند به جز دو پایگاه را به نیروهای محلی افغان واگذار کرد.

نیروهای انگلیسی از هلمند رفتند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کر: در عملیاتی که بیش از یک ماه به طور انجامیده، کنترل پایگاه "لشگرگاه" و پایگاه گشتزنی "لشگرگاه دورائی" را به نیروهای افغان محول کرده و پایگاه "MOB Price" نیز تعطیل شده است.

انگلیس در حال حاضر تنها دو پایگاه عملیاتی یعنی اردوگاه "بسشن"، مهمترین پایگاه پرسنل انگلیس و پست دیده‌بانی "استرگا 2" را در ولایت هلمند دارد.

در زمان اوج جنگ افغانستان، انگلیس 137 پایگاه در این منطقه داشت.

فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس گفت: واگذاری و تعطیلی پایگاه‌های ما در سراسر ولایت هلمند بر پیشرفت نیروهای انگلیسی در افزایش ثبات و امنیت در سراسر این ولایت و همچنین تقویت توانایی‌های نیروهای افغان که قرار است این وظیفه را به عهده گیرند و آن را ادامه دهند، تاکید دارد.

وی افزود: آن دسته از پرسنل غیرنظامی که در پایگاه‌های "لشگرگاه" و "لشگرگاه دورائی" و "MOB Price" به عنوان بخشی از یگان‌های موفق انگلیس خدمت کرده‌اند، مشارکت بسزایی در این مبارزه که امنیت ملی ما را در کشور حفظ کرده،‌ داشته‌اند.

هاموند متعهد شد که حمایت‌های انگلیس از مردم افغانستان حتی پس از برنامه خروج نیروهای خارجی از این کشور نیز ادامه یابد.

سرتیپ جیمز وودهام، فرمانده نیروهای ضربت ولایت هلمند گفت: واگذاری کنترل این پایگاه‌ها به نیروهای محلی افغان، لحظه‌ای تاریخی را در مبارزات ارتش انگلیس در افغانستان نشان می‌دهد. این مساله که دیگر لازم نیست که ما از این پایگاه‌ها دست به عملیات بزنیم، نشانه‌ای است از پیشرفت نیروهای افغان در برقراری امنیت برای مردمشان.

کد خبر 253497
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز