همشهری آنلاین: انگلیس پس از خروج از افغانستان به دنبال حضور نظامی دائمی در خلیج فارس است.

انگلیس به دنبال حضور نظامی دائمی در خلیج فارس است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت خبری ورلد تریبیون، مقام‌ها گفتند، ارتش انگلیس به دنبال انتقال تجهیزات از افغانستان به متحدانش در شورای همکاری خلیج فارس است.

‌این مقام‌ها افزودند، این تجهیزات احتمالاً‌ در یکی از پایگاه‌های یکی از شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس مستقر می‌شوند.

‌فیلیپ‌ هاموند، وزیر دفاع انگلیس گفت: هم‌ زمان با خروج ما از وضعیت جنگی افغانستان، جایی که سال‌های طولانی فرصت داشتیم تا با استقرار نیروهای‌مان در این کشور آن‌ها را آموزش دهیم، باید به این مساله فکر کنیم که چگونه نیروهای‌مان را در شرایطی با آب و هوای بسیار گرم آموزش دهیم و قطعاً یکی از گزینه‌ها حضور نظامی دائمی در منطقه‌ای از خلیج فارس خواهد بود.

‌هاموند اوایل ماه جاری میلادی به منطقه خلیج فارس سفر کرده و با دولت قطر مذاکره کرد. دوحه در حال حاضر به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی ارتش آمریکا خدمت می‌کند.

مقام‌ها گفتند، انگلیس مساله حضور نظامی دائمی را با چند عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله بحرین و عمان مطرح کرده است اما آن‌ها گفتند، انگلیس می‌تواند با آمریکا این پایگاه نظامی در قطر را شریک شود.

هاموند 10 آوریل سال جاری میلادی در کنفرانسی خبری در دوحه گفت: این یک احتمال است که ما در حال بررسی آن هستیم و درباره چگونگی پیش برد آن مذاکره می‌کنیم. ما هنوز درباره آن تصمیم نگرفته‌ایم اما قطعا این یکی از گزینه‌های ماست.

وی افزود: فکر نمی‌کنم که به دیگران ربطی داشته باشد که در این اختلافات دخالت کنند.

این اختلافات میان دوستان و کشورهایی است که منافع اصلی آن‌ها مشترک است و با چالش‌های مشابه مواجه هستند.

کد خبر 256799
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز