همشهری آنلاین: با شمارش نزدیک به نیمی از آرای انتخابات شوراهای محلی در انگلستان و ایرلند شمالی اینک مشخص شده است که احزاب استقلال بریتانیا و کارگر که مخالف دولت هستند، در کسب آرای مردم موفقیت جدی داشته است.

موفقیت احزاب استقلال بریتانیا و کارگر در انتخابات شوراهای محلی انگلیس

به گزارش بی بی سی ، نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا (UKIP) گفته است که حزب او در انتخابات عمومی سال آینده بریتانیا یک بازیگر جدی خواهد بود که برای اولین بار اقبال کسب کرسی در مجلس عوام پارلمان این کشور خواهد داشت.

این حزب خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و بستن مرزهای کشور به روی مهاجران است.

حزب کارگر، حزب اصلی مخالف، نیز در حال افزایش کرسی های خود در شوراهای محلی است و احزاب حاکم محافظه کار و لیبرال دموکرات هر کدام تا کنون بیش از یکصد و سی کرسی از دست داده اند.

موفقیت حزب استقلال بریتانیا در مناطق مختلف، از جمله اسکس (در شرق انگلستان) و راثرام (در شمال)، سبب آن شد که حزب کارگر نتواند در حدی که انتظار داشت در شوراهای محلی کرسی کسب کند.

با این حال، حزب کارگر گفته است که تا کنون در بسیاری از مناطق حساس پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و انتظار دارد که با کسب اعتماد مردم نسبت به سیاستهای خود حزب محافظه کار (حزب اصلی ائتلاف حاکم کنونی) را در انتخابات عمومی سال آینده شکست دهد.

حزب محافظه کار تا کنون کنترل ۹ شورای محلی را از دست داده است و لیبرال دموکراتها هم دو شورا و بیش از یک سوم کرسی های محلی خود را از دست داده اند.

انتظار می رود که نتایج قطعی انتخابات شوراهای محلی تا پایان جمعه مشخص شود.

انتخابات شوراهای محلی انگلستان و ایرلند شمالی همزمان با انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه برگزار شد.

قرار است شمارش آراء انتخابات پارلمان اروپا همزمان با ۲۷ کشور دیگر عضو این اتحادیه روز یکشنبه آغاز شود و انتظار می رود که نتایج آن انتخابات آخر وقت یکشنبه شب اعلام شود.

کد خبر 260304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز