همشهری آنلاین: یکی از نمایندگان سابق پارلمان انگلیس به اتهام فساد مالی و سوءاستفاده از کمک هزینه‌های پارلمانی به ۶ ماه زندان محکوم شد.

نماینده سابق پارلمان انگلیس به اتهام سوءاستفاده مالی به زندان محکوم شد

به گزارش ایرنا، دنیس مک شین نماینده باسابقه حزب کارگر در مجلس عوام در جریان محاکمه خود که اواخر آبان ماه برگزار شد، به 19 فقره حساب سازی و استفاده غیرقانونی از کمک هزینه های پارلمانی اعتراف کرده بود.

بر اساس محتویات پرونده، وی به بیش از 20 هزار دلار (حدود 13 هزار پوند) سوءاستفاده مالی طی سال های 2005 تا 2008 میلادی متهم شده بود.

مک شین 65 ساله از سال 1994 تا 2012 میلادی نماینده پارلمان بود و در دوره نخست وزیری تونی بلر نیز حدود سه سال (2002 تا 2005) معاونت امور اروپای وزارت خارجه انگلیس را برعهده داشت.

وی پیش از ورود به عرصه سیاست برای بی بی سی و فدراسیون بین المللی کارگران ذوب آهن کار می کرد.

قاضی سووینی قاضی ارشد دادگاه اولدبیلی لندن روز دوشنبه هنگام صدور رای خود گفت: آقای مک شین آگاهانه و بطور مکرر اقدام به حساب سازی کرده بود و عدم صداقت وی برای گمراه کردن مسئولان کاملا روشن است.

طی سه سال اخیر بیش از 10 نفر از اعضای پارلمان انگلیس به اتهام فساد مالی و سوءاستفاده از کمک هزینه های پارلمانی محاکمه و تعدادی از آنان نیز با مجازات زندان مواجه شده اند.

سوءاستفاده گسترده از کمک هزینه های اختصاص یافته به اعضای پارلمان انگلیس برای نخستین بار در سال 2009 میلادی از سوی روزنامه دیلی تلگراف لندن فاش شد و جنجال بزرگی را در جامعه انگلیس و محافل سیاسی این کشور ایجاد کرد.

دهها تن از اعضای مجلس عوام انگلیس به دلیل درگیر شدن در این رسوایی از حضور مجدد در انتخابات پارلمانی این کشور در سال 2010 محروم شدند و برای تعدادی نیز پرونده قضایی تشکیل شد.

نتایج نظرسنجی های متعددی که پس از این رسوایی انجام شده، نشان می دهد که میزان اعتماد افکار عمومی به سیاستمداران در انگلیس بشدت سقوط کرده است.

کد خبر 243470
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز