پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: هزاران دانشجو در انگلیس در اعتراض به خشونت و حضور سنگین نیروهای پلیس در محوطه دانشگاه‌ها،در خیابان‌های لندن تظاهرات کرده‌اند.

انگلیس

به گزارش پرس تی وی، بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های انگلیس روز چهارشنبه ( ۲۰ آذر) در این تظاهرات گسترده موسوم به « پلیس از محوطه دانشگاه‌ها خارج شود » که در مقابل اتحادیه دانشگاه لندن برگزار شد، شرکت کردند .

معترضان با خود پارچه نوشته‌هایی حمل می کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود : « به خشونت پلیس پایان دهید»، « پلیس از محوطه دانشگاه‌ها خارج شود»، « کشوری پلیسی نمی‌خواهیم» و « دلایل خشونت شما چیست».

گفته می‌شود برخی از تظاهرکنندگان یک سطل زباله را آتش زدند و به سمت کتابخانه دانشگاه لندن هجوم بردند.

اعتراضات « روز اقدام »، به رهبری جنبش دانشجویی مبارزه ملی علیه شهریه و کاهش بودجه (NCAFC) در واکنش به اقدامات خشونت آمیز پلیس علیه اعتراضات مشابه در هفته گذشته، برگزار شد.

هانا وب، از جنبش دانشجویی مبارزه ملی علیه شهریه و کاهش بودجه گفت : « چهارشنبه گذشته، اعتراضات دانشجویی با برخورد خشونت آمیز پلیس روبرو شد. افرادی بازداشت شدند و شیوه کتلینگ(محاصره) علیه آن‌ها به کار گرفته شد و آن‌ها به مدت ۱۱ ساعت گرسنه بودند.. ما باید از خود واز آن دسته که مورد حمله قرار گرفتند، دفاع کنیم . نمی‌توانیم اجازه دهیم این روند ادامه داشته باشد.»

شیوه کتلینگ شیوه‌ای است ک پلیس به منظور مهار معترضان آن‌ها را برای مدتی طولانی در مکانی محدود و بدون دسترسی به امکانات محاصره می‌کند.

این اعتراضات یک هفته پس از آن برگزار شد که دانشگاه لندن مطابق با یک دستور دانشجویان را از برگزاری « اعتراضات تصرف» در محوطه دانشگاه به مدت شش ماه منع کرد.

حکم دیوانعالی دادگاه پس از تحصن دانشجویان در مقابل ساختمان اتحادیه دانشگاه لندن در روزهای ۴ و ۵ دسامبر صادر شد .

شرکت کنندگان دراین اعتراضات مراتب خشم خود را به خصوصی سازی مشاغل و امکانات دانشگاه‌ها و پایین بودن حقوق و شرایط کاری نامناسب برای کارکنان قراردادی دانشگاه ابراز داشتند.

بنابر گزارش رسانه‌ها، درپی درگیری‌های خشونت آمیز میان پلیس انگلیس و بیش از ۲۰۰ نفر از دانشجویان در لندن، ۴۱ دانشجو بازداشت شدند.

کد خبر 242249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز