همشهری آنلاین: سخنگوی نظامیان لهستانی در استان غزنی افغانستان از آغاز روند خروج نظامیان کشورش پس از ۵ سال ماموریت از این استان خبر داد.

خروج نظامیان لهستانی از افغانستان آغاز شد

به گزارش ایرنا، جستینا بلیک چهارشنبه به رسانه های افغانستان گفت: جدول زمانی خروج نظامیان لهستان از استان غزنی تهیه شده که براساس آن تا پایان ماه آوریل 2014 تمامی نظامیان کشورش این استان را ترک خواهند کرد.

جستینا بلیک افزود: از آغاز ماموریت نظامیان این کشور در افغانستان؛ تاکنون 50 نظامی لهستانی کشته شده اند که 43 تن از آنان حین ماموریت در استان غزنی جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی ؛ اکثر نظامیان لهستانی در زمان اجرای ماموریت گشت زنی، یا انفجار بمب های کنار جاده ای و یا در درگیری با شبه نظامیان طالبان کشته شده اند.

این کشور از نظر تعداد سربازان در بین کشورهای عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) ششمین کشور است که بیشترین نظامی را در افغانستان دارد.

نظامیان لهستانی مسوولیت تامین امنیت استان غزنی را به نیروهای افغان واگذار کرده اند و اکنون نیروهای آتش نشانی و فرماندهی پلیس استان غزنی را آموزش می دهند.

سخنگوی نظامیان لهستانی گفت: این نیروها پس از استقرار در فرودگاه بگرام افغانستان در انتظار تصمیم مقامات افغان برای خروج کامل از این کشور هستند.

 

کد خبر 250301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز