همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نمایندگانی که خواستار استیضاح وزیر علوم هستند کوتاه نخواهند آمد، گفت: اکثریت اعضای کمیسیون آموزش نامه درخواست استیضاح وزیرعلوم را امضا کرده اند.

مجلس

مهر نوشت: جبار کوچکی نژاد در خصوص استیضاح وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: استیضاح وزیر علوم با 50 امضاء به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده بود و باید توسط هیات رئیسه مجلس اعلام وصول می شد اما هیات رئیسه مقاومت می کرد تا با میانجی گری این مساله را حل کند.

وی ادامه داد: البته اعلام وصول نشدن این استیضاح نیز خلاف قانون بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی علت اصلی درخواست نمایندگان برای استیضاح رضا فرجي دانا را نوع انتصابات در دانشگاه‌های وزارت علوم عنوان کرد.

وی ادامه داد: وزیر علوم توجه‌ای به نظرات دیگران در انتصابات نداشته و همچنین از افراد ضعیف در سطح دانشگاه‌ها استفاده کرده است که این مسایل همه باعث شد نمایندگان خواستار استیضاح وزیر علوم شوند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه نمایندگان خواستار استیضاح وزیرعلوم کوتاه نخواهند آمد، افزود: اکثریت اعضاء کمیسیون آموزش نامه درخواست استیضاح وزیرعلوم را امضاء کرده اند.

الیاس نادران نماینده مجلس در نشست علنی روز چهارشنبه 4 تیرماه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: روز گذشته درخواست استیضاح فرجی دانا وزیر علوم با 50 امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد اما هیات رئیسه مجلس آن را اعلام وصول نکردند لذا انتظار است به این درخواست رسیدگی شود تا فرآیند خود را بعد از اعلام وصول طی کند.

وی یادآور شد: طبیعی است نمایندگان استیضاح‌کننده آمادگی مذاکره با وزیر علوم را دارند تا حرف‌های وزیر را حتی در جلسات غیرعلنی بشنوند، اما به طور حتم از حق طبیعی خود کوتاه نمی‌آیند.

همه اینها در حالی است که فرجی دانا نیز روز گذشته گفته است: هفته آینده قرار است رایزنی هایی با نمایندگان مطرح کننده استیضاح صورت گیرد تا سوء تفاهم هایی که موجب طرح استیضاح شده، مرتفع و فضای تفاهم ایجاد شود.

وی درباره دلایل نمایندگان برای استیضاحش، اظهار داشت: هنوز متن استیضاح را ندیدم و هفته آینده در جریان قرار می گیرم.

کد خبر 263915

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha