همشهری آنلاین: الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، جزئیات جلسه یکشنبه ۸ تیر ماه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش تسنيم، الیاس نادران در خصوص جلسه نمایندگان امضاءکننده استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با رضا فرجی‌دانا، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمين ابوترابی‌فرد نایب‌ رئیس اول مجلس شوراي اسلامي، روز يكشنبه چند تن از نمایندگانی که برگه استیضاح فرجي‌دانا را امضاء کرده بودند دعوت کرد ولی این جلسه استیضاح‌کنندگان با وزیر نبود چراکه استیضاح‌کنندگان 60 نفر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان از پاسخ‌های وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در این جلسه قانع شده‌اند، ادامه داد: کسی بنا نبود که در این جلسه قانع شود و نمایندگانی که در این جلسه حضور داشتند نقطه‌نظرات خود را در مورد رفتار کلی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و مدیریت دانشگاه‌ها مطرح کردند و دكتر فرجی‌دانا نیز صحبت‌های خود را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به این پرسش كه «آیا همچنان بر استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري مصر هستید؟» گفت: ادله‌ای که استیضاح‌کنندگان برای استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري دارند به‌ نظر من برای استیضاح یک وزیر قانع‌کننده است و نگرانی استیضاح‌کنندگان جدی و قابل توجه است و عمدتاً حاشیه‌های وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و دانشگاه‌ها بر جریان علمی و فعالیت‌هایی که باید در مسیر ارتقای علمی کشور انجام گیرد، غلبه کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص جوّ جلسه روز يكشنبه 8 تير ماه نایب‌ رئیس اول مجلس شوراي اسلامي و تعدادی از نمایندگان امضاءکننده استیضاح وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با وی، گفت: روز گذشته چند نفر از نمایندگانی که اسم‌شان در لیست استیضاح بوده است و چند نفری که اسم‌شان نبوده است حضور داشتند و دغدغه‌های نمایندگان در حضور وزیر علوم، تحقيقات و فناوري مطرح شد.

نادران خاطرنشان کرد: البته این‌گونه جلسات در مجلس مرسوم است ولی این افراد نه وکالتی از طرف استیضاح‌کنندگان داشتند و نه اساساً این بحث بوده که استیضاح منتفی شود یا نشود، بلکه دغدغه‌ها مطرح شد. وزیر علوم، تحقيقات و فناوري قرار شد به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ دهد ولی من فضای جلسه را به‌گونه‌ای ندیدم که رافع دل‌نگرانی‌های نمایندگانی که در جلسه حضور داشتند، باشد.

کد خبر 264342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha