همشهری آنلاین: سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی نشست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با رضا فرجی‌دانا، از به تاخیر افتادن یک ماهه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

به گزارش فارس، بهروز نعمتی با اشاره به جلسه وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با رئیس مجلس شوراي اسلامي و استیضاح‌کنندگان گفت: در این جلسه محورهای استیضاح و موضوعات مطرح شده در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت بنا شد تا استیضاح به مدت یک ماه به تأخیر بیفتد.

نعمتي در همين رابطه به مهر نيز گفت: وزیر علوم، تحقيقات و فناوري درباره بعضی از موارد استیضاح قول پیگیری داد و برخی دیگر از موارد به وزارتخانه‌های دیگر مرتبط است که باید پیگیری شود.

ايرنا نيز درباره نشست فرجي‌دانا با لاريجاني و استيضاح‌كنندگان نوشت: قاسم جعفری درباره جزییات نشست رئیس مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد و محمدرضا باهنر دو نایب رئیس مجلس، غلامعلی حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس و جمعی از نمایندگان استیضاح‌کنندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شوراي اسلامي گفت: در این جلسه صحبت‌های صریح، شفاف و صمیمی با نگاه تعاملی مطرح شد و تعدادی از نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند و قرار شد که ظرف یک ماه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آن راستا و مدار قانون حرکت کند.

جعفری اضافه کرد: هیچ کدام از نمایندگان حاضر در این نشست درخواست خلاف قانون ندارند و دكتر فرجی‌دانا نیز قول داد که در راستای قانون حرکت کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هیچ کدام از استیضاح‌کنندگان خواهان هزینه برای نظام نیستند و خواهان تعامل در فضایی مثبت برای حل موضوعات هستند.

وی افزود: قرار شد نتایج این نشست ظرف یک ماه آینده و تا مرداد ماه اجرایی شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: اگر وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مسیر قانون حرکت کند، مشکلی از جانب استیضاح‌کنندگان وجود نخواهد داشت و وزیر طبق روال گذشته در این وزارتخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موضوع استیضاح منتفی خواهد شد.

بر طبق اين گزارش، تقاضای استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دو هفته پیش از سوی حدود 50 نماینده مجلس شوراي اسلامي تقدیم هیات رئیسه شد؛ الیاس نادران از امضاءکنندگان این تقاضای استیضاح دو بار در تذکری آئین‌نامه‌ای در جلسه علنی مجلس شوراي اسلامي خواهان اعلام وصول این تقاضا شده بود.

طی این مدت، هیات رئیسه مجلس شوراي اسلامي جلسات مختلفی را میان وزیر علوم، تحقيقات و فناوري و استیضاح‌کنندگان ترتیب داد تا دغدغه‌ها و مشکلات مورد نظر خود را با وزیر در میان بگذارند و به شیوه تعاملی این موضوعات را حل کنند تا استیضاح در جلسه علنی مجلس بررسی نشود.

از این رو هفته گذشته در زمان تعطیلی مجلس، تعدادی از استیضاح‌کنندگان جلسه‌ای را با دو نایب رئیس مجلس با وزیر علوم داشتند و قرار شد تصمیم نهایی در این خصوص پس از جلسه وزیر با رئیس مجلس و استیضاح‌کنندگان گرفته شود.

قرار بود پس از برگزاری این جلسه و در صورتی که استیضاح‌کنندگان همچنان بر انجام استیضاح اصرار داشته باشند، تقاضای استیضاح فرجی‌دانا در جلسه علنی 17 تیر ماه مجلس اعلام وصول شود که با توجه به نتایج جلسه دوشنبه و تفاهم دو طرف، این تقاضای استیضاح فعلاً منتفی شده است.

کد خبر 265134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha