چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گزارش شماری از تشکل‌های زیست‌محیطی مبنی بر پاکتراشی جنگل در مسیر سلمان‌شهر – کلاردشت را تأیید کرده و بر تخریب گسترده جنگل در این مسیر صحه گذاشت.

درحالی‌که گزارش تشکل‌های زیست‌محیطی از سوی نهادهای مسئول محلی تکذیب شده بود، فاطمه واعظ‌جوادی تأیید کرد که اکثر مسیر تعیین شده به‌عنوان جاده سلمانشهر – کلاردشت پاکتراشی شده و از این جهت لطمه قابل توجهی به بخشی از انبوه‌ترین جنگل‌های مازندران وارد شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: مجریان طرح جاده سلمان‌شهر – کلاردشت جریمه شدند و سپس گزارش ارزیابی دوم تأیید شد و مشاوران آن هم که گزارش‌ها را کپی‌برداری می‌کردند وارد فهرست سیاه شدند و اجازه مشاوره زیست‌محیطی به آنها داده نمی‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره ساخت پتروشیمی گلستان هم گفت: هنوز با ساخت پتروشیمی موافقت نکرده‌ایم.  وی ادامه داد: ‌بالاخره پتروشیمی آلاینده است و پساب خروجی‌اش قطعا مدیریت ویژه می‌خواهد.

آزادراه تهران – شمال

واعظ جوادی درباره وضعیت آزادراه تهران – شمال گفت: بازدیدی از فاز 3 این پروژه داشته‌ام که در قسمت کندوان کاملا کوهستانی است و بخش حاشیه‌ای البرز مرکزی را دربرمی‌گیرد که گزارش ارزیابی این منطقه ارائه نشده است و اعلام کرده‌ایم تا قبل از آن‌که عملیات در این بخش شروع شود گزارش ارزیابی را باید به محیط‌زیست ارائه کنند.

وی گفت: تا گزارش ارزیابی را ارائه نکنند ما تعیین مسیر نمی‌کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره جاده نور، گرمابدر که از وسط پارک ملی لار عبور می‌کند، نیز تصریح کرد: باتوجه به این‌که این موضوع مصوبه دولت بوده است به معاون اول رئیس جمهوری نامه زده‌ایم و درخواست اصلاح کرده‌ایم که در کمیسیون زیربنایی دولت مطرح است.

کد خبر 26371

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز