در بازدید اعضای شورای شهر تهران از سازمان نوسازی بر ضرورت بسیج تمامی امکانات و پتانسیل‌های موجود در دولت، شهرداری، شورای اسلامی شهر تهران، مردم و نهادهای توسعه‌گر برای نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت تأکید شد.


دراین بازدید محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و محمد مهدی تندگویان دیگر عضو این شورا حضور داشتند.

محمد سالاری در حاشیه این بازدید بابت اینکه همه اعضای شورای چهارم صرف‌نظر از سلایق سیاسی مختلف اما به‌دلیل رعایت مصلحت شهر و شهروندان نگاهی یکسان و کارشناسانه به موضوعات دارند، ابراز خوشحالی کرد و گفت: نتیجه رویکردهای کارشناسی در شورا این بوده که در فرایند تدوین برنامه و بودجه سال 93توانستیم بودجه معاونت شهرسازی و معماری را حدود سه‌برابر افزایش دهیم.

سالاری نوسازی بافت‌های فرسوده را جزو اصلی‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: آلودگی هوا را همین الان استشمام می‌کنیم و می‌دانیم که سالانه حدود 300هزار نفر به‌دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند اما چون زلزله اتفاق نیفتاده، اهمیت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده مغفول مانده که به امید خدا با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی، رویکردها و سیاست‌های شهرداری تهران و تعاملات میان دولت و شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اعلام اینکه بافت‌های فرسوده شهر تهران یک فرصت برای تحقق شهرسازی و معماری اسلامی ایرانی هستند، خاطرنشان کرد: ضوابط نما دارای یکسری احکام سلبی، ایجابی و توسعه‌ای است که شایسته است در قالب احکام توسعه‌ای، بسته‌های تشویقی برای نماسازی به سبک اسلامی و ایرانی مدنظر قرار گیرد. محمد مهدی تندگویان، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران نیز دراین بازدید بر ضرورت ایجاد ارزش افزوده املاک، تدوین راهکارهای مناسب اقتصادی، ترغیب سرمایه‌گذاران، بسیج پتانسیل‌های ادارات دولتی، بانک‌ها، مراکز بیمه و... برای ورود به امر نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت تأکید کرد. بنابراین گزارش تعریف پروژه‌های محرک توسعه، بازگشایی معابر، نظارت اجتماعی و... در نوسازی بافت‌های فرسوده از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

کد خبر 260665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز