سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران با تعدادی از اندیشمندان و اساتید دانشگاهی جهان عرب که برای حضور در همایش بین‌المللی عرفان اسلامی، نظر و عمل به ایران آمده‌اند دیدار کرد.

مسجدجامعی

احمد مسجدجامعي در اين ديدار ابتدا در رابطه با تمدن‌هاي قديمي جهان صحبت كرد و گفت: كشورهايي نظير ايران، هند، چين، يونان و لبنان ميراث‌دار تمدن جهاني‌اند و امروز كشوري نظير لبنان باقيمانده تمدن فنيقيه است كه اين حاكي از تقارب تاريخي 2 كشور ايران و لبنان است. رئيس شوراي شهر تهران همچنين به پيشينه شهر تهران اشاره كرد كه قدمتي 3هزار ساله دارد و مدفن حضرت عبدالعظيم است كه در روايات ثواب زيارت ايشان با زيارت حضرت سيدالشهدا همسان است. وي در ادامه از خصوصيات امام‌خميني‌(ره) سخن گفت و اين شخصيت را فردي توصيف كرد كه يك تمدن باشكوه را با انديشه‌هاي اسلامي آميخته كرد و سرفصل جديدي براي اعتلاي بشريت گشود. به گفته رئيس شوراي شهر تهران امروز بسياري تحركات در كشور‌هاي اطراف انجام مي‌شود اما هيچ كدام به نتيجه نمي‌رسد چراكه شخصي به مانند امام در رأس آن نيست. به گفته مسجدجامعي امام تجربه‌هاي متراكم تاريخ ايران را با انديشه‌هاي ارزشمند اسلامي به جهان عرضه كرد و باب جديدي براي بشريت گشود.

در اين مراسم فاطمه طباطبايي، همسر حاج سيداحمد خميني و معصومه آباد و عبدالحسين مختاباد، 2عضو شوراي شهر نيز حضور داشتند كه خانم طباطبايي با اشاره به همايش بين‌المللي عرفان گفت: عرفان نقطه مشترك مذاهب و ملل مختلف است و برگزاري اين همايش مي‌تواند تأثيرات مثبتي براي ايران و كشور‌هاي همسايه داشته باشد. همچنين رئيس فرهنگستان جهان عرب ضمن قدرداني از رئيس و اعضاي شوراي شهر، لبناني‌ها را همراهان ايران از دير باز معرفي كرد. استاد دانشگاه ملي لبنان، رئيس فرهنگستان جهان عرب، نماينده دانشگاه المصطفي العالميه، صاحب امتياز مجله الحيات و نايب‌رئيس دانشكده روح القدوس ازجمله اساتيد و انديشمندان حاضر در اين مراسم بودند.

کد خبر 261433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha