سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به آبگرفتگی جوی‌های خیابان ولیعصر در طوفان روز گذشته گفت: معابر گذر آب در این خیابان پر شده بود و موش‌ها به سطح شهر آمده و تهران به شهر موش‌ها بدل شده بود.

به گزارش مهر، معصومه آباد در جلسه شوراي شهر تهران با بیان اینکه طوفان دیروز زنگ خطری برای مدیریت بحران پایتخت بود گفت: مدیریت بحران اعلام کرد طوفان دیروز بحران نبود بلکه یک پدیده تغییر جوی بوده است. حال سئوال ما این است که چرا در یک پدیده تغییر جوی که تنها 25 دقیقه طول کشیده پنج نفر فوت کرده و 350 حادثه در شهر تهران رخ داده است.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و آموزش خود ایمنی در کاهش آثار حوادث گفت: متاسفانه اتاق‌های خود ایمنی در سراهای محله به قالیشویی‌ها کرایه داده شده‌اند.

آباد ادامه داد: روز گذشته در مقابل ساختمان جام جم صدا و سیما آب به راه افتاده بود و سطح خیابان را موش فرا گرفته بود و شهر به شهر موش‌ها بدل شده بود.

محمد سالاری دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه اگر چنین اتفاقی توسط هواشناسی اعلام می شد همین حوادث رخ می‌داد گفت: باید سازه های محافظ در ساختمان‌ها ایمن شوند و در این زمینه نظام مهندسی باید توجه بیشتری کنند.

وی با انتقاد از عملکرد هواشناسی در طوفان دیروز گفت: اگر هشدارهای لازم داده می شد سازمانهای امدادی و شهروندان آمادگی بیشتری داشتند و جان پنج نفر تهرانی به خطر نمی افتاد. همچنین در این حادثه 50 مصدوم نیز داشته‌ایم که با توجه به ظرفیت بالای هواشناسی مشخص نیست چرا هشدارهای لازم در خصوص این طوفان داده نشده است.

احمد دنیامالی نیز با اشاره به اینکه باید ارگان و نهادی پاسخگوی خسارات مردم باشد گفت: چند هزار درخت در این حادثه از بین رفته است. برخی خودروها نیز آسیب دیده باید مشخص شود این خسارات را چه کسی باید بر عهده بگیرد و دیه قربانیان چگونه پرداخت خواهد شد.

وی پیشنهاد کرد: بانک شهر با همکاری شهرداری در اینگونه حوادث غیر مترقبه بیمه شهروندان را برعهده بگیرد تا به صورت جمعی مصدومان و آسیب دیدگان خساراتشان جبران شود.

کد خبر 261456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha