یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

احمد مسجدجامعی و همراهان، تهرانگردی صبح جمعه را همزمان با جشن میلادحضرت‌مهدی(عج)به منطقه۲پایتخت اختصاص دادند. گذر از محله‌های قدیمی این منطقه و تاکید بر حفظ خانه‌های تاریخی، عیادت از بیماران بستری در ۲ بیمارستان و نیروگاه‌های برق آلستوم از جمله بخش‌های این برنامه بود.

ساخت موزه در محله  قدیمی  طرشت


تهرانگردان برنامه خود را از منزل حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود دعايي، يار ديرين امام (ره) و مديرمسئول روزنامه اطلاعات آغاز كردند كه با بيان خاطراتي از زمان حيات امام خميني(ره) و جشن ميلاد حضرت صاحب‌الزمان(عج) همراه شد. آنها سپس به خيابان پرچم رفتند و با بابك گرمچي، يكي از هنرمندان مشهور اين محل، كه مبدع هنر منحصر به فرد و جهاني مس و ميناست، ديدار كردند.

گذري از محله‌ دريان‌نو

رئيس شوراي شهر تهران سپس به محله دريان نو از محلات قديمي و ريشه دار تهران رفت و از مسن‌ترين فرد از خاندان درياني‌ها، ديدن كرد. حاج حسين درياني با 95سال سن، هنوز بافت خانه قديمي 3000متري خود را حفظ كرده و در حياط مشجر خويش با دستان خود سبزي كاري مي‌كند. سپس تهرانگردان، گذرشان به همايون‌شهر افتاد تا با يكي از قديمي‌ترين كاسبان اين محل ديدار كنند. علي كمالي، جانبازي است كه سال‌ها در كنار خيابان از راه تعمير و واكس زدن كفش امرار معاش مي‌كند و مورد لطف و اعتماد مردم محل است. در اين ديدار احمد مسجدجامعي، ضمن تقدير از اين جانباز سختكوش، از شهردار منطقه خواست تا براي محل كسب و كار اين كفاش هر اقدامي كه لازم است انجام دهد. ميدان ميوه و تره‌بار تيموري هم، مقصد بعدي رئيس شوراي شهر و تهرانگردان بود. طبق يكي از سنت‌هاي رايج در تهرانگردي، رئيس شوراي شهر اين هفته به ديدار خانواده شهيد حسن باقري رفت و با مادر اين شهيد به گفت‌وگو نشست. مسجد‌جامعي و همراهان سپس با حضور در بيمارستان حضرت رسول(ص) از تعدادي از كودكان بستري در اين بيمارستان عيادت كردند و پاي درد دل مادران و پدرانشان نشستند. در اين بين، خانواده نيما اماني، يكي از مصدومان طوفان هفته گذشته تهران كه پسر 13ساله‌شان، بر اثر سقوط يك سنگ از نماي ساختماني در شهرري دچار مصدوميت شده بود، به سراغ مسجد‌جامعي آمده و مشكلات‌شان را با رئيس شورا در ميان گذاشتند.

رئيس شوراي شهر تهران در محله طرشت نيز حضور يافت و از بناهاي قديمي و باغ‌هاي به جاي مانده اين محله ديدن كرد. در اين بازديد كه علي موسوي گرمارودي، شاعر آييني و انقلابي كشور نيز در كنار تهرانگردان بود، مسجدجامعي، به بقعه شيخ عبدالله طرشتي رفت و از بقعه اين مدرس قرن ششمي ديدن كرد. پس از اين، مسجدجامعي به گرمابه آسيا رفت و سپس از ديزي‌سراي قديمي و البته ديدني طرشت ديدن كرد. رئيس شورا پس از بازديد از اين خانه و بافت قديمي و زيباي اين محله پيشنهاد داد تا يكي از اين خانه‌ها به موزه طرشت تبديل شود. احمد مسجدجامعي پس از آن به مركز توانبخشي فرخنده در محله طرشت رفت و از كودكان معلول ذهني بستري در اين مركز عيادت و با پرستاران گفت‌وگو كرد. رئيس شوراي شهر كه با مشاهده كودكان معلول ذهني در اين مركز به‌شدت تحت‌تأثير قرار گرفته بود به مسئولان و پرستاران وعده داد كه با همت شهرداري و پيگيري شورا، مشكلات و معضلات مركز توانبخشي فرخنده، حل شود.

بازديد از بزرگ‌ترين سالن اركسترال

رئيس شوراي شهر تهران در انتهاي برنامه كشف تهران اين هفته خود به محله سعادت آباد رفت و با حضور در ساختمان در حال احداث هتل بين‌المللي اسپيناس از مراحل پيشرفت بزرگ‌ترين سالن اركسترال ايران ديدن كرد. پيش‌بيني مي‌شود اين سالن و فضاي پيراموني آن سال آينده به بهره‌برداري برسد.

جمع‌آوري تابلوهاي برق طرشت تا 15روز آينده

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در برنامه تهرانگردي روز جمعه از نيروگاه برق آلستوم بازديد كرد. به‌گفته مسجدجامعي اين نيروگاه، يكي از قديمي‌ترين نيروگاه‌هاي برق كشور است و با رعايت استانداردهاي زيست‌محيطي و استفاده از سوخت مناسب و همچنين با داشتن 14هكتار فضاي سبز مشجر يكي از ريه‌هاي اين منطقه محسوب مي‌شود. احمد مسجد جامعي همچنين به تابلوهاي برق 230كيلووات در شهر اشاره و تأكيد كرد: پيش از اين طرحي را در نيروگاه صدر انجام داديم و براي حفظ زيبايي شهر، تابلوهاي برق را از سطح به زير زمين انتقال داديم و در اين منطقه نيز، 90درصد اين كار انجام شده و ظرف 15روز آينده، اين طرح در منطقه 2به پايان مي‌رسد.

 

کد خبر 262613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha