شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۱۵
۰ نفر

ساکنان خیابان خدامی در حوالی میدان ونک تهران منتظرند تا تکلیف نهایی گود ۳۴متری مربوط به پروژه‌ای ساختمانی فردی که در زندان است مشخص شود؛ این در حالی است که شهرداری منطقه نیز با توجه به رعایت اصول فنی، ایمنی شهروندان را با اجرای اقدامات ویژه تأمین می‌کند.

گودبرداری

گفته می‌شود مدت پایدارسازی دیواره‌های بتنی این گودبرداری تا کمتر از 6ماه دیگر به پایان می‌رسد. همین حالا هم شواهد نشان می‌دهد که بخشی از خیابان ولیعصر به‌خاطر این گودبرداری ترک برداشته است. ساکنان ساختمان‌های اطراف نیز از ترک‌های عمیق خانه یا محل کار سخن می‌گویند. در این میان اقبال شاکری و محمد سالاری، 2عضو شورای شهر تهران موضوع ترک برداشتن خیابان و ساختمان‌های اطراف این گود را تأیید می‌کنند و در عین حال می‌گویند به‌دنبال رایزنی برای مقاوم‌سازی آن هستند. علاوه بر این نیز شهرداری منطقه 3عنوان می‌کند که اخطار لازم برای رعایت ایمنی در گودبرداری پروژه میدان ونک را صادر کرده است.

بودجه مقاوم‌سازی تأمین می‌شود

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر شاهد ریزش آب‌های سطحی به درون این گود هستیم که سبب نشست خیابان خواهد شد، گفت: «در کمیسیون شهرسازی جلسه‌ای اضطراری برگزار کرده‌ایم. شهردار منطقه ملزم‌شده با استعلام از مراجع قضایی از محل ماده 55شهرداری‌ها بودجه مقاوم‌سازی این گود را تهیه کند و اقدامات لازم را انجام دهد.» اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز به همشهری گفت:«پس از رایزنی‌های انجام شده بین اعضای شورای شهر و سازمان نظام مهندسی و معاونت شهرسازی، سرانجام این گود، پرخطر شناخته شد. به همین‌خاطر نظام مهندسی به شهرداری اعلام کرد که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای مقاوم‌سازی گود را با هزینه مالک انجام دهد.» به‌نظر وی با این حساب تاکنون فرایند نظارتی این مسئله به‌خوبی جلو رفته است و حالا شهرداری منطقه براساس این نظر سازمان نظام مهندسی به‌عنوان مدعی‌العموم شهروندان در شهرسازی و ساخت و ساز، باید نسبت به تحکیم و ایمن‌سازی گود البته با هزینه مالک اقدام کند. اینطور که شاکری بیان کرد شهرداری منطقه امروز (شنبه )به شورای شهر اعلام می‌کند که آیا بسترهای قراردادی و حقوقی کار برای ایمن‌سازی گود فراهم شده است یا خیر.

اخطار شهرداری منطقه3 به ناظر و مالک پروژه خدامی

روابط عمومی شهرداری منطقه3 تهران درباره گودبرداری خیابان خدامی و خطرات احتمالی آن، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ملک پروژه مورد نظر با مالکیت شخصی دارای پروانه ساختمانی مورخ 30/6/92بوده و براساس طرح تفصیلی جدید شهر تهران در پهنه تجاری اداری (مختلط) واقع شده و دارای پروانه و مجوز قانونی ساخت‌وساز براساس مصوبات و مقررات شهرسازی شهر تهران است. در این اطلاعیه آمده است که درخصوص رفع خطر و تحکیم‌سازی‌ و اجرای سازه نگهبان تاکنون چندین اخطار کتبی برای ذی‌نفع ارسال شده است، از این جهت بروز هرگونه خسارت احتمالی به‌عهده ناظر و مالک بوده و شهرداری هیچ‌گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

کد خبر 261025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز