مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می دهد که نوزادان متولدشده از زنانی که در سه ماه دوم بارداری در معرض آلودگی هوا با ذرات ریز معلق بوده‌اند، در معرض خطر بیشتر دچار شدن به آسم در ابتدای دوران کودکی هستند.

smog

آلودگی هوا با ذرات معلق ریز (ذرات با قطر کمتر ۲.۵ میکرون یا P2.5) که می‌توانند تا اعماق ریه‌ها نفوذ کنند با بیشترین خطرات برای سلامت همراهی دارد. مه‌دود ناشی از منابع آلاینده افراد را در معرض این ذرات معلق ریز قرار میدهد.

بررسی‌های پیشین نشان دادهاند که قرار گرفتن مادران در طول بارداری در معرض آلودگی هوا بر رشد ریه‌ها در نوزادانشان تاثیر می‌گذارد و به اختلالات تنفسی بعدی از جمله آسم در آنان میانجامد.

به گزازش هلث دی نیوز  پژوهشگران آمریکایی در یک تحقیق جدید تاثیر قرار گرفتن مادران در معرض آلودگی هوا بر حسب زمان‌های گوناگون در دوران بارداری مورد بررسی قرار دادند.

این پژوهشگران 400 مادر و کودکانشان را تا 4 سالگی مورد پیگیری قرار دادند. میزان قرار گیری روزانه مادران در دوره بارداری به آلودگی هوا ناشی از وسائل نقلیه، نیروگاهها و سایر منابع آلاینده بر اساس محل زندگی آنان تخمین زده شد.

نتایج نشان داد که قرار گرفتن به میزان‌های بالاتر ذرات ریز معلق در سه ماهه دوم بارداری بیشترین ارتباط را با ابتلای کودکان این زنان به آسم دارد.

کارشناسان می‌گویند نتایج این بررسی شاهد دیگری در تایید این موضوع است که باید کیفیت هوا را بهبود بخشید و میزان قرارگیری زنان باردار به آلاینده‌های هوا را به حداقل رساند.

کد خبر 260483
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز