همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص طرح انتقال پایتخت، گفت: بعید می‌دانم که انتقال پایتخت تاثیری در کاهش آلودگی شهر تهران بگذارد.

رحمت ا... حافظی

رحمت ا... حافظی در گفتگو با تین نیوز با بیان این مطلب، گفت: از سوی دیگر با انتقال پایتخت، با آلودگی هوا در دیگر کلان شهرها چون شیراز، اصفهان، سنندج و... چه خواهیم کرد؟

وی با اشاره به اینکه انتقال پایتخت مشکلی را برطرف نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: برای حل مشکل پایتخت باید امور اجرایی کشور را به سمت تمرکز زدایی پیش ببریم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: از سوی دیگر انتقال پایتخت هزینه‌های سنگینی را به کشور تحمیل خواهد کرد، پس وقوع این امر نمی تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

توسعه فضای سبز

وی پیشنهاد کرد: برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران باید آلاینده ها حاصل از صنایع و خودروها کنترل شود و همچنین فضای سبز گسترش یابد.

حافظی با اشاره به گسترش فضای سبز در تهران یادآور شد: در این راستا در برنامه پنج ساله دوم شهرداری، منابعی برای ایجاد فضای سبز اختصاص داده شده است و شهرداری بدین طریق فضای سبز درون شهری و اطراف شهر را توسعه خواهد داد.

گفتنی است طرح انتقال پایتخت به دلیل در نظر نگرفتن بار مالی از دستور کار مجلس خارج و با تغییر نام به طرح بررسی ساماندهی و تمرکززدایی از تهران و چگونگی انتقال پایتخت سیاسی و اداری به کمیسیون‌های مجلس ارجاع شد.

کد خبر 260732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز