مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

توسعه فضای سبز تهران در سال‌های اخیر با جدیت مورد توجه مدیریت شهری بوده است و حالا خبر می‌رسد که قرار است امسال نیز ۳میلیون اصله نهال دیگر در فضاهای سبز شهر کاشته شود.

این در حالی است که دیگر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای این حوزه موجب می‌شود تا پایان امسال 2562هکتار به مجموع فضاهای سبز پایتخت اضافه شود.مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهردار تهران درباره دیگر اقدامات شهرداری تهران برای توسعه فضاهای سبز شهر تهران گفت: امسال 25بوستان در سطوح ملی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به مساحت تقریبی 250هکتار احداث خواهد شد.

وی احداث فضای سبز در حاشیه بزرگراه‌ها، لچکی‌ها، رفیوژها و معابر شهری تهران به مساحت تقریبی 230هکتار را از دیگر برنامه‌های سازمان پارک‌ها در سال‌جاری عنوان کرد و افزود: طراحی و آغاز فاز اول اجرایی بوستان‌های موضوعی و فرامنطقه‌ای شهر تهران شامل بوستان باغ گل‌ها در منطقه 2، بوستان دوستدار کودک در منطقه 18، بوستان دانش و طبیعت و بوستان ایران در منطقه‌19، بوستان مادر لویزان در منطقه4، بوستان باغ ملک در منطقه یک، باغ بهشت در اراضی مصلای امام‌ خمینی(ره) و طراحی بوستان فناوران در منطقه‌15 نیز از اقدامات سال‌جاری خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به توسعه کمربند سبز شهر تهران در دامنه جنوبی البرز و کمربند سبز پیرامون شهر تهران به مقدار 2‌هزار هکتار در سال جاری عنوان کرد: براساس برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در سال‌جاری اجرای طرح مطالعاتی پایش طرح‌های اجرا شده توسط مراکز علمی در دست اجراست که اجرای طرح در پایلوت در مناطق 22گانه تهران انجام خواهد شد. وی مساحت فضای سبز عمودی شهر تهران را در حال حاضر 50هزار مترمربع دانست و گفت: در سال‌جاری نیز حدود 25هزار مترمربع فضای سبز عمودی به‌صورت پایلوت روی ساختمان‌های شهرداری تهران و متقاضیان حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد.

عبداللهی با تأکید بر جلوگیری از تخریب فضای سبز و باغات در تهران عنوان کرد: براساس برنامه 5‌ساله دوم شهرداری تهران تملک باغات و اراضی مشجر در شهر تهران با اولویت باغات کن و منطقه اسلام‌آباد در دست اقدام است که پس از تملک این اراضی تبدیل آنها به فضای سبز عمومی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین تملک اراضی در مناطق کم بهره از فضای سبز مانند مناطق 7، 8، 10، 11، 12و 17و تبدیل آن به بوستان‌های شهری در دست اقدام است درباره ساماندهی روددره‌ها نیز گفت: تاکنون در حدود 159هکتار از 8 رود دره شهر تهران ساماندهی و تبدیل به فضای سبز عمومی شده است که در سال‌جاری نیز حدود 80هکتار از روددره‌های کن، اوین‌درکه و... نیز به فضای سبز تبدیل خواهد شد.

کد خبر 258258
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز