باغ حکیم با ۴۰۰۰ متر مربع مساحت در محله بریانک که سالها در تملک آموزش و پرورش شهر تهران بود با انجام توافقات اولیه به شهرداری واگذار شد و به زودی تبدیل به بوستان می‌شود.

باغ حکیم

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: کمبود سرانه فضای سبز در برخی از مناطق کلان شهر تهران به یک معضل تبدیل شده است. منطقه ۱۰ جزء همین مناطق است که به دلیل تراکم بالای جمعیت و نبود فضای مناسب برای احداث بوستان جدید از سرانه فضای سبز بسیار پایینی برخوردار است. 
مساحت کل منطقه ۸۰۷ هکتار است که به گفته «حسین بحیرائی» شهردار منطقه، در هر هکتار ۴۲۰ نفر زندگی می‌کنند: «این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که منطقه ۱۰ جزء پرتراکم‌ترین مناطق تهران است و این حجم جمعیت قطعاً نیازهایی دارند که با توجه به محدودیت فضا با کمبودهایی مواجه‌اند.»

بحیرائی شهردار منطقه


ایجاد بوستان و افزایش سرانه فضای سبز از مطالبات شهروندان بوده است که بحیرائی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «منطقه ۱۰ به لحاظ سرانه فضای سبز جزو فقیرترین مناطق محسوب می‌شود. همچنین پراکندگی بوستان‌ها و فضاهای سبز در منطقه یکسان نیست و بیشتر فضاهای سبز در محدوده ناحیه یک قرار دارد و سایر نواحی فضای سبز کمتری دارند.»
تملک باغ حکیم از برنامه‌های مهم شهرداری تهران بود که بنا به دلایلی در سال های اخیر محقق نشد و در روزهای پایانی سال این امر انجام شد و شهردار با رسانه‌ای کردن این خبر می‌گوید: «این باغ حدود ۴۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و بیش از ۴دهه متروکه بوده است. براساس توافقات اولیه که با اداره آموزش و پرورش تهران انجام شده است این باغ به شهرداری تهران واگذار شده و می‌توان با تبدیل آن به بوستان سرانه فضای سبز منطقه را تا حدود زیادی افزایش داد.»
 

کد خبر 485316

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha