بعد از ۲ سال پیگیری‌ و تلاش بالاخره معاونت خدمات شهری شهرداری تهران موفق شد ۴ قطعه باغ را برای توسعه فضای سبز کلان‌شهر تهران در مناطق ۷ و ۱۱ تملک کند.

باغ هورفر

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: باغ‌ها میراث طبیعی ارزشمندی هستند که حفاظت از آنها در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است. «مجتبی یزدانی» معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به اهمیت حراست و حفاظت از باغ‌های تهران گفت: «با توجه به برنامه‌های پنج ساله شهرداری تهران و افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار، تملک باغ‌ها در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.»
به گفته او تملک باغ‌ها از سال ۹۶ شروع شده و در مدت ۲ سال شهرداری تهران موفق به تملک ۸ باغ شده که ۴ باغ در مناطق ۷ و ۱۱ قرار دارند.
یزدانی در ادامه عنوان کرد: « با توجه به موقعیت جغرافیایی و تراکم جمعیتی امکان ساخت بوستان جدید در مناطق ۷ و ۱۱ وجود ندارد و به همین دلیل تملک باغ در افزایش سرانه فضای سبز این مناطق بسیار تأثیرگذار است.»
تملک باغ دامپزشکی با ۲۰ هزار متر مربع و تبدیل آن به بوستان در منطقه ۱۱ انجام شده است.
باغ هورفر با ۳ هزار و ۱۰۰ متر مربع، باغ خیاط‌خانه با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع و باغ بخشی‌فر با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در منطقه ۷ تملک و به بوستان تبدیل شده‌اند.
 

کد خبر 486192

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha