شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

اجرای طرح غرس نهال در خیابان‌های منطقه۷ با هدف جان بخشیدن به کلان شهر تهران، شروع شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

غرس نهال

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: فضاهای سبز با تولید اکسیژن موجب کاهش آلودگی و تلطیف شدن هوا می‌شوند و به همین دلیل توسعه آنها برای جوامع بشری سودمند و الزامی است. سرانه فضای سبز که میزان بهره مندی شهروندان را نشان می‌دهد در شهرهای مختلف متفاوت است. براساس آخرین اظهارات مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران، سرانه فضای سبز پایتخت به طور میانگین به ازاری هر نفر ۱۵ تا ۲۵ متر مربع است. البته این میزان در مناطق مختلف، متفاوت است و در منطقه ۷ به ازاری هر نفر حدود ۴.۳ متر مربع سرانه فضای سبز وجود دارد.

به گفته «شادی مالکی» رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه چند سالی است که اجرای طرح غرس نهال رایگان در منازل با معابر با هدف افزایش سرانه فضای سبز و جان دادن به منظر شهر و همچنین کمک برای تلطیف شدن هوا، شروع شده است.

کاشت نهال در منازل شهروندان

موقعیت جغرافیایی منطقه به گونه‌ای است که امکان تملک زمین احداث فضای سبز وجود ندارد: «تملک باغ ۳ هزار متر مربعی هورفر و تبدیل آن به بوستان، تحول بزرگی در توسعه فضای سبز منطقه رخ داد. علاوه بر آن با اجرای طرح غرس نهال در منازل و معابر عمومی تلاش می‌کنیم میزان فضای سبز منطقه را افزایش دهیم.»

کارهای مربوط به ساخت باغچه در خیابان‌های اصلی و تعریض شده که هیچ معارضی ندارند و خللی در رفت و آمد عابران پیاده ایجاد نمی‌کند، از سال گذشته شروع شده است و امسال هم نهال‌هایی متناسب با شرایط آب و هوای تهران و مقاوم در برابر کم آبی، در آنها غرس می‌شود.

به گفته مالکی از ابتدای امسال حدود ۵۳۹۶ انواع نهال در خیابان‌های اصلی و فرعی و بوستان‌های منطقه غرس شده‌اند و به زودی غرس نهال در خیابان‌های شریعتی و سهروردی هم شروع می‌شود.

رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه با بیان اینکه روی نهال‌های تازه غرس شده نوار زرد رنگ نصب شده است گفت: «نگهداشت فضای سبز در منطقه اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل شهروندان با مشارکت در حفظ و حراست و حتی غرس نهال می‌توانند در این کار یاریگر ما باشند.»

کد خبر 471242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha