دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

گروه حوادث: درخواست عفو کرکس اصفهان در آخرین ساعات باقیمانده به اجرای اعدامش باعث شد اجرای حکم به تعویق بیافتد.

این جوان مخوف به نام اکبر که به کرکس اصفهان مشهور شد، بعد از شناسایی خانه‌هایی که زن صاحبخانه در آن تنها بود، با جعل عنوان مأمور به زور وارد خانه شده و زنان صاحبخانه را مورد تعرض قرار می‌داد.

متهم در مواردی نیز بعد از آنکه متوجه می‌شد مرد صاحبخانه از خانه خارج شده و همسر وی درخانه تنهاست، با بالا رفتن از دیوار خانه‌های اطراف به داخل خانه رفته و با تهدید اقدام به آزار زنان می‌کرد.

با شکایت‌ 8 زن، عملیات شناسایی و بازداشت کرکس با دستور بازپرس شعبه 5 دادسرای عمومی‌و انقلاب آغاز شد و وی در جریان عملیاتی اطلاعاتی در کمتر از 10 روز به دام افتاد.

با دستگیری کرکس، پرونده وی برای رسیدگی به شعبه 16 دادگاه تجدید نظر و دادگاه کیفری استان اصفهان ارسال شد و قاضی حبیبی- رئیس دادگاه- و 4 مستشار دادگاه در جلسه فوق العاده محاکمه، مرد جوان را به اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم کردند که حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور تأیید شد.

صبح دوشنبه 11 تیر در حالی که خبر اجرای حکم این متهم مخوف در سحرگاه سه‌شنبه منتشر شده بود، قاضی طباطبایی- دادستان اصفهان- با اشاره به اینکه اجرای حکم در ملاءعام نخواهد بود به همشهری گفت: با توجه به درخواست اکبر مبنی بر عفو در خصوص حدود مجازات، پرونده این متهم برای رسیدگی به کمیسیون عفو اصفهان ارسال شد که پس از بررسی از سوی قضات رد شد اما برای تأیید این موضوع پرونده مجدداً به کمیسیون عفو تهران انتقال یافت و به همین منظور اجرای حکم برای چند روز به تعویق افتاد.

کد خبر 25652

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز