همشهری آنلاین: یک عضو مجلس خبرگان بر ضرورت توجه به برگزاری بدون چالش آئین‌های عید نوروز به ویژه مراسم چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی در نشست خبری در پاسخ به سوالی با اشاره به تقارن عید نوروز با ایام فاطمیه اظهار کرد: اهمیت حفظ حرمت فاطمیه در ایام نوروز ضروری است.

وی با اشاره به آداب و رسوم متداول در نوروز تصریح کرد: خواندن دعای تحویل سال و صله رحم از سنت‌های مورد تاکید اسلام در ایام نوروز است.

این عضو مجلس خبرگان با بیان این‌که «عید نوروز به فرهنگی در جهان تبدیل شده است» گفت: ثبت عید نوروز در سازمان ملل و شرکت مسئولین کشورهای مختلف در مراسم‌ها و آیین‌های عید نوروز نشان اهمیت و جایگاه عید نوروز ایران در سایر کشورهاست.

رمضانی با تاکید بر این‌که «مردم در نوروز حرمت ایام فاطمیه را داشته باشند» افزود: حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی دختران، زنان و مادران هستند بلکه الگوی تمامی انسانهاست.

وی با بیان این‌که «امسال عید نوروز با ایام فاطمیه تقارن یافته است» گفت: حفظ حرمت فاطمیه باید برای مردم بازگو شود و خبرگزاری‌ها و مطبوعات می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند.

این عضو مجلس خبرگان با تاکید بر ضرورت توجه به برگزاری بدون چالش آئین‌های عید نوروز به ویژه مراسم چهارشنبه آخر سال یادآور شد: رسانه ملی و خبرگزاری‌ها در خصوص جلوگیری آسیب‌ها در چهارشنبه سوری اطلاع رسانی کنند.

رمضانی با بیان این‌که «جنبه‌های مثبت عید نوروز از جمله صله رحم باید اجرا شود» افزود: از خرافات و برگزاری مجالس اباحه‌گری که در برخی از مناسبت‌ها صورت می‌گیرد پرهیز شود.

وی با بیان این‌که «ملت ایران حریم خاصی برای اهل بیت عصمت و طهارت قائل هستند» یادآور شد: در طول تاریخ نیز همواره شاهد اینگونه رفتارها بوده‌ایم، امیدواریم امسال نیز شئونات و حرمت‌ها حفظ شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آماده‌سازی و فضاسازی ایام سال نو و میزبانی از مسافران نوروزی نباید مانع از توجه به دهه فاطمیه شود و قداست آن باید رعایت شود.

کد خبر 252393
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز