همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) تحولی در قرن ۲۱ به نام انقلاب اسلامی ایجاد کرد که در بعد سیاسی و اقتصادی اثرات جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی در همایش ملی بازشناسی سیره علوی با رویکرد سیاسی و اقتصادی گفت: تشیع دو اصل ویژه دارد که از دل اسلام و همه مکاتب پیامبران استخراج شده است.

امام جمعه اراک افزود: دو اصل امامت و عدالت به عنوان اصول مذهب هستند که همه و همه در این اصول مشترک و این‌ها اصولی نیست که تنها در ذهن باشد بلکه جنبه کاربردی دارند و در حیات دنیوی و اخروی و در همه عرصه‌ها آثار آن ظهور می‌یابند و جدا از قرآن نیستند.

وی با تاکید بر اینکه وجود ائمه اطهار(ع) مصداق آیات قرآن هستند که در کتب کافی و بحارالانوار مندرج شده است، اظهار کرد: تبلور وجود پیامبر در وجود امامان دیده می‌شود و درک درست از دین و آیات الهی در وجود ائمه اطهار قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه بارزترین صفتی که مورد نیاز جامعه است، اصل عدالت است، بیان کرد: پرهیز از اسراف، تقوا، عدالت و فقاهت در دین از ویژگی‌های بارز امام علی(ع) است.

دری نجف آبادی تاکید کرد: کلمات نهج‌البلاغه شریف و آتشین امام علی(ع) در انقلاب ما نقش زیادی داشت و انقلاب ما به پاخاسته از این سخنان است.

وی با بیان اینکه امامت و ولایت دو محور اساسی و کاربردی در برابر جریان‌ها است، ‌اظهار کرد: با بررسی مسائل کشورهایی همچون روسیه، پاکستان، لبنان، افغانستان و عراق در می‌یابیم که انقلاب اسلامی ایران به برکت امامت و ولایت به وجود آمده و در این باره شاهد دستاوردهای معنوی، ‌مادی، علمی، اجتماعی،‌ سیاسی و فقاهتی در همه زمینه‌ها هستیم و این به خاطر وجود مساله امامت و ولایت در ایران است.

دری نجف آبادی گفت: مصداق و شاخص محور ولایت و امامت، ولایت فقیه است و این مهم محور جامعه است.

امام جمعه اراک تصریح کرد: آنچه محور وحدت، عزت، شرف و سربلندی میهن اسلامی ماست ولایت فقیه است که دیروز در وجود امام راحل و امروز در وجود مقام معظم رهبری تبلور یافته و این مهم یادگار غدیر خم است.

وی ادامه داد: اگر این خط، فکر، هویت و شخصیت سیاسی و اقتصادی نبود امروز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردیم.

دری نجف آبادی اضافه کرد: امروز استکبار و قدرت‌های غربی مسئول بسیاری از کشتارها و آوارگی مردم سوریه و سایر کشورها هستند و بزرگترین دستگاه‌های شکنجه‌ساز دنیا در دست آمریکا و اسرائیل است که به همه کشورها صادر می‌کنند که بتوانند به افکار پلید خود دست یابند.

کد خبر 250905
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز