همشهری آنلاین: مشهد - ایرنا - استاندار بلوچستان پاکستان گفت: آستان قدس رضوی توانسته در طی این سالها، پیام امام رضا(ع) را به جهانیان ارسال و بسیاری از علاقه مندان و حقیقت جویان را با معارف اسلامی و آموزه های دینی آشنا کند.

به گزارش ایرنا، ˈمحمد خان آچکزئیˈ روز دوشنبه 92/1219 در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی و بازدید از موزه‌ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش اصول و مبانی اسلام به زائران از سنین کودکی در این مجموعه برنامه ریزی شده که اقدام بسیار شایسته‌ای است.

وی حرم مطهر رضوی را یک مرکز آموزشی قوی توصیف کرد و گفت: در همه جای دنیا به این موضوع پی پرده‌اند که آموزه‌های دینی و مذهبی چقدر حائز اهمیت است و دین مبین اسلام، به عنوان کاملترین دین انسان را به کشف جهان رهنمون می‌کند.

وی بیان کرد: حرم مطهر امام رضا(ع)، علاوه بر اینکه منبع انوار و تجلیات روحانی است، میراث فرهنگی ماندگار است و هنرهای بکاررفته در این مجموعه زیبا،انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

آچکزئی گفت: در موزه های آستان قدس رضوی، نیت و تفکر پاک و خالص گذشتگان را به وضوح می توان مشاهده کرد و این اشیاء و آثار یک نیروی هدایت کننده به سمت نیکی و خوبی را با خود دارند.

وی اظهار داشت: خرسندم که برای نخستین بار در کشور ایران و شهر مقدس مشهد هستم و مایه مباهات من است که این توسعه و ترقی را در حرم مطهر رضوی می‌بینم.

استاندار بلوچستان پاکستان در ادامه با ابراز تاسف و تاثر شدید از کشتار شیعیان و زائران حرم مطهر رضوی در پاکستان اظهار داشت: هربار که چنین حوادثی در استان ما روی می‌دهد همه مردم در سوگ فرزندانشان می‌نشینند و امیدواریم که به زودی این مسائل حل شود و ریشه تروریسم و خشونت خشک گردد.

وی بیان داشت: آمریکا و استکبار جهانی از موضوع اختلاف شیعه و سنی سود می‌برند و ریشه و سرمنشاء این حوادث را باید در آنجا جستجو کرد.

کد خبر 252743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز