گروه سیاسی: موضوع تشکیل گروه 6 نفره اصولگرایان برای تعیین کاندیداهای نهایی این جریان جهت شرکت در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که قرار است اواخر سال جاری برگزار شود

مقوله‌ای است که در شرایط کنونی به بحث اصلی تشکل‌های زیرمجموعه آن تبدیل شده و موجبات موضع‌گیری این تشکل‌های سیاسی و حتی گروه‌های سیاسی وابسته به جناح موسوم به اصلاح ‌طلب را فراهم آورده است.

این در حالی‌است که گروه‌های اصولگرا تعیین این گروه را گامی مهم در مسیر اتحاد برای موفقیت هر چه بیشتر در انتخابات مجلس هشتم می‌دانند.

گفتگویی نداشته‌ایم

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در این ارتباط گفت که کمیته‌ای که از سوی این تشکل برای گفت‌وگو با دیگر تشکل‌های اصولگرا تشکیل شده هنوز با این گروه‌ها دیدار و گفت‌وگویی نداشته است.

مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا همچنین با استقبال از تشکیل گروه 6 نفره در بین نیروهای اصولگرا اظهار داشت: ‌این گروه ‌باید 5 نفر را به عنوان مرضی‌الاطراف مشخص کند که در مجموع این یک قدم بزرگ در راستای وحدت اصولگرایان است و من امیدوارم این گروه 11 نفره به شکلی موثر و فراگیر عمل کند.

وی با بیان اینکه گروه‌های اصولگرا برای تشکیل این گروه 6 نفره به سه دسته تقسیم شده‌اند، افزود: جامعه روحانیت مبارز در هیچ کدام از این سه دسته نیست، چرا که شکل حزبی ندارد.

مصباحی مقدم در عین حال گفت: پنج نفری که این گروه شش نفره به عنوان مرضی‌الاطراف انتخاب می‌کنند از اشخاص حقیقی هستند و ممکن است بر اساس این روند، در بین این گروه پنج نفره، یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز نیز حضور داشته باشد.

در طول گروه 6 نفره

سخنگوی جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری نیز تأکید کرد که گروه 5 نفره‌ منتخب شورای مرکزی این جبهه در عرض گروه 6 نفره منتخب گروه‌های اصولگرا نیست، بلکه این دو در طول هم هستند.

کمال‌الدین سجادی با اشاره به این‌که این جبهه‌ دو نماینده‌ خود را برای عضویت در گروه 6 نفره‌ اصولگرایان معرفی کرده و این دو آقای بادامچیان و صدر هستند، گفت: هنوز برای گروه 6 نفره اسم مشخصی انتخاب نشده است. در واقع این 6 نفر منتخب جناح اصولگرا هستند که سازوکار ایجاد وحدت بین جریان‌های اصولگرا را دنبال می‌کنند.

وی همچنین گفت: دو گروه دیگر جریان اصولگرا علاوه بر جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری قرار است اعضای منتخب خود را معرفی کنند که به احتمال زیاد معرفی کرده و اگر معرفی نکرده‌اند به زودی این کار را انجام می‌دهند.

فعلا اعلام نمی‌شود

یک عضو شورای مرکزی جامعه‌ اسلامی مهندسین هم تصریح کرد: ترکیب هیأت 6 نفره‌ گروه‌های اصولگرا تقریبا مشخص شده ولی قرار است فعلا به صورت رسمی اعلام نشود.

سید مصطفی میریان با بیان این‌که بر اساس گفته‌ عسگراولادی، دبیرکل جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری، اصولگرایان ‌باید تا شهریورماه به نتیجه برسند، افزود: اگر مسئله‌ خاصی پیش نیاید، اصولگرایان می‌توانند تا این موقع به استراتژی لازم برسند.

وی در پاسخ به این پرسش که گروه‌های سه‌گانه‌ اصولگرایان که قرار شده از هر کدام دو نماینده معرفی شود، چه کسانی هستند، گفت: یک گروه جبهه‌ پیروان خط امام و رهبری است، گروه دیگر تشکل‌هایی مانند ایثارگران هستند و گروه سوم گروه‌هایی غیر از این دو گروه هستند که حامیان دولت را نیز می‌توان جزء گروه سوم حساب کرد.

کد خبر 24943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز