چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

مهدی تهرانی: فیلومنا اگر‌چه در اکران اروپایی‌اش مهجور ماند اما در آمریکا و آسیا استقبال مناسبی داشت. داستان این فیلم یک روایت حقیقی از مادری است که نیم قرن است به دنبال فرزند پسرش می‌گردد.

فیلومنا

فیلم بازیگر محور فیلومنا که در اسکار 2014 در 4 بخش نامزد دریافت جایزه شده حقیقتا فیلمی است که به سینما از نوع داستان پردازانه تعلق دارد. تمام ماجرا روایتی است از رویدادی حقیقی که داستان جدایی یک مادر و پسر را بازگو می‌کند.

داستان فیلم در باره زن مسنی به نام فیلومنا لی است. دختر وی از یک روزنامه نگار تقاضا می‌کند تا سرگذشت فیلومنا را بنویسد. اما در حین نگارش زندگینامه این بانوی مسن حقایقی تاریخی از پس پرده بیرون می‌آید.

فیلومنا 50 سال پیش موقعی که در ایرلند بوده به اجبار از پسر کوچکش آنتونی جدا می‌شود و دولت حضانت پسر خردسالش را به خانواده‌ای دیگر واگذار می‌کند. سالها می‌گذرد و فاصله‌ها بیشتر می‌شود و در تمام این دوران فیلومنا لی نمی‌تواند خبری و اثری از پسرش بگیرد...

فیلمنامه دقیق و ظریف فیلومنا که برداشتی از کتاب "بچه گمشده فیلومنا لی" نوشته مارتین سیکس میت، هم چنین بازی عالی جودی دنچ در نقش فیلومنا از دلایل اصلی موفقیت این فیلم به شمار می‌آید.

جودی دنچ و استیو کوگان در نماهایی از فیلم

فیلومنا

فیلومنا

فیلومنا

استیفن فریرز در پشت صحنه فیلم فیلومنا

فیلومنا

پوستر فیلم فیلومنا

فیلومنا

کد خبر 249265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز