همشهری‌آنلاین: کتاب غزه، جامعه جهانی و حقوق بین‌الملل کتابی است روشنگر که با هدف اطلاع‌رسانی و تحلیل تاریخی به بررسی ابعادحملة‌اسرائیل به کاروان آزادی در روز ۳۱ ماه مه سال ۲۰۱۰ می‌پردازد.

غزه (بررسی ابعاد حمله‌ی اسرائیل به کاروان آزادی)

داستان جنایات رژیم اشغالگر قدس داستان بیش از نیم قرن تجاوز، اشغال و نادیده گرفتن تمامی حقوق انسانی است. این کتاب که به دو زبان فارسی و انگلیسی است حاصل اجرای طرحی پژوهشی برای بررسی بحران محاصرة غزه و نیز حملة اسرائیل به کاروان آزادی از منظر حقوق بین‌الملل است که در آن علاوه بر ابعاد، تاریخی- حقوقی، واکنش جامعة جهانی در قبال تحولات غزه نیز مورد واکاوی قرار گرفته است.

کتاب غزه، جامعه جهانی و حقوق بین الملل، نتیجه همکاری و تلاش جمعی از اساتید و دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حقوق دانشگاه شهید بهشتی بوده و به سفارش موسسه همشهری جمع آوری و تدوین شده است. کتاب غزه اثری تخصصی، مدون و منسجم راجع به بحران فلسطین و غزه، و با عنایت ویژه به حادثه اخیر حمله به کاروان کمک رسانی موسوم به کاروان آزادی در آب‌های مدیترانه توسط رژیم صهیونیستی است.

دراین کتاب طی هشت فصل جداگانه، فجایع انسانی فلسطین و غزه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گرفته، تا بدین وسیله با گرد هم آمدن آراء و نظرات حقوقدانان برجسته و کارگزاران سیاست خارجی، نحوه عملکرد سازمان‌های دولتی و غیردولتی ملی و بین المللی به ویژه ارکان سازمان ملل متحد، بازتاب افکار عمومی جهانی، تحلیل واکنش‌های رسانه‌ای در سراسر دنیا وجمع آوری تمامی اسناد بین المللی و معتبر موجود در این رابطه، تصویری نسبتا جامع و گویای واقعیات پیدا و پنهان مساله پیش روی خواننده قرار گیرد؛

کتاب غزه و جامعه جهانی سعی دارد با نگاهی بی طرفانه، مبتنی بر موازین علمی و رعایت انصاف و عدالت، با در اختیار گذاشتن اظهارات و توجیهات مقامات رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آن‌ها در صحنه بین المللی، مقامات و گردانندگان جنبش آزادی بخش فلسطین (حماس) و تشکیلات خودگردان (فتح) و سایر دولت‌ها و ملت‌های جهان به ویژه در خصوص حادثه اخیر حمله به کشتی‌های کمک رسانی به مردم غزه، داوری را بر عهده خواننده قرار دهد.

این پژوهش تخصصی با یاری برخی اساتید رشته حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، شهید بهشتی و علامه طباطبایی و کارگزاران سیاست خارجی و نیز با برگزاری 5 میزگرد موضوعی به بررسی بحران محاصره غزه و نیز حمله اسرائیل به کاروان آزادی از منظر حقوق بین الملل و دیپلماسی عمومی می‌پردازد، علاوه بر میزگرد 24 مقاله تالیفی مرتبط با عنوان کتاب به رشته تحریر در آمده که بخشی از آنها به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

این کتاب در 432 صفحه با کاغذ گلاسه در قطع خشتی به قیمت 12 هزار تومان و با شمارگان 3 هزار نسخه از سوی انتشارات همشهری روانه بازار نشر شده است.

شناسنامه کتاب:

  • مؤسسه همشهری
  • نوبت چاپ: اول 1389
  • شمارگان: 3000 نسخه
  • قیمت: 12000 تومان
  • ناشر:  انتشارات همشهری
کد خبر 248863
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز