دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین تجربه‌ی جدی سید فاضل وزیری محبوب در دنیای ادبیات داستانی است.

معرفی کتاب: والعصر

این رمان 300 صفحه‌ای با خلق فضایی که بین واقعیت و خیال در رفت‌وآمد است به روایتی جذاب و طنزآلود دست می‌یابد.

سید فاضل وزیری محبوب در دانشکده‌ی صداوسیما، کارگردانی تلویزیون خوانده است. او نوشتن را در شهر زادگاهش، فردوس از شهرهای خراسان جنوبی‌ با نگارش نمایش‌نامه آغاز کرد، اما پس از مهاجرت به تهران و تحصیل در رشته‌ی کارشناسی کارگردانی تلویزیون، فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی را هم به فعالیت‌هایش افزود. به‌تدریج با دور شدن از فضای تئاتر، این نویسنده‌ی 30 ساله به نوشتن داستان که همواره ازجمله‌ی مهم‌ترین دغدغه‌هایش بوده است، روی آورد. وزیری محبوب حالا در تهران زندگی می‌کند.

در قسمتی از داستان می‌خوانیم:

پش پریروز اخوی مثل مرغ سرکنده نفس نفس زنان و هول و دست پاچه از منزل حضرت پدربزرگ خبر آورد که گویا آتریاد همدان به سرکردگی این مرتیکه رضاخان و با همراهی سید ضیاء ایدین طباطبایی رئیس روزنامه رعد وارد تهران شده نخست وزیر را برکنار کرده و آن جوجه سید را نشانده به نخست وزیری.

اول گفتیم که خوب ما رو سننه; , ولی بعد که اخوی نشست کنار شومینه به نوشیدن چایی فکر کردیم درست است که من بعد غائله ی مشروطه با گرد و خاکی که آن مثلا شاه ابله به پا کرد به هوای استبداد دوباره که الحق صغیر هم بود بیچاره و آخر سر حکما به دنبال بزرگترش التجاء برد به کنسولی بیگانه.شهر هرتمان هپروتی تر هم شده است و چه بسا قورباغه حالا ابوعطایش را در ردیف میرزا عبدالله تعلیم هم می دهد لابد ولی هنوز بلا نسبت آن قدر خر تو خر نشده که این قدر اوضاع خر تو خر باشد.

والعصر روایتی که از یک سو به پایان سلسله‌ی قاجار و شکل‌گیری حکومت پهلوی می‌پردازد و از سوی دیگر در سال‌های جنگ و مسایل بطن دفاع مقدس سیر می‌کند.

شناسنامه کتاب:

• نویسنده: سیدفاضل وزیری محبوب
• نوبت چاپ: اول
• سال چاپ: 1392
• شمارگان: 1100 نسخه
• قیمت: 12000 تومان
• موضوع: رمان ایرانی
• ناشر: انتشارات همشهری

کد خبر 249940
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز