شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

رئیس مرکز تحقیقات سوءمصرف مواد مخدرگفت: «کروکودیل» که نام دیگر آن نمک حمام است از خطرناک‌ترین مواد‌مخدر است که شدیدترین اعتیادها را ایجاد می‌کند و طی ۲تا ۳سال مصرف‌کننده را می‌کشد.

علی فرهودیان افزود: هر چند این ماده در کشورهای همسایه ازجمله روسیه وجود دارد، اما باید جوانان را نسبت به‌وجود چنین ماده اعتیاد‌آور خطرناکی هوشیار کرد.وی در رابطه با چگونگی ساخت کروکودیل گفت: کروکودیل با انجام انفعالات شیمیایی روی موادی همچون کدئین، تینر رنگ، بنزین، ید کریستالیزه، فسفر قرمز و اسید هیدروکلریک ساخته می‌شود. فرهودیان ادامه داد:

عمر عموم مصرف‌کنندگان آن به عوارض طولانی مدت نمی‌رسد، زیرا طی 2 تا 3 سال فوت می‌کنند. این متخصص اعصاب و روان، اثرات مخدری کروکودیل را 5 تا 8 برابر و نشئه‌ کنندگی آن را حدود 10برابر مرفین عنوان کرده که یکی از شدیدترین اعتیادهای موجود را ایجاد می‌کند و طول اثری کمتر از چند ساعت دارد. فرهودیان می‌گوید:

تأثیر کم کروکودیل باعث می‌شود که فرد معتاد این ماده را هر 2 تا 3 ساعت مصرف کند، در نتیجه معتاد، در تمام طول عمر خود نه‌تنها با مشکلات تهیه، آماده‌سازی‌ و مصرف آن مواجه است بلکه هر یک تا 2 ساعت که از خواب بیدار می‌شود این ماده را باید مصرف کند. این متخصص اعصاب و روان درباره علت نامگذاری کروکودیل گفت: این ماده پوست بدن را همچون پوست کروکودیل سبزرنگ و ضخیم می‌کند و اندام فرد را همانند اندام فردی که توسط کروکودیل گاز گرفته شده، از بین می‌برد.علائم ترک این ماده شبیه به ترک کراک یا هروئین است، اما این علائم به حدی شدید است که عملاً غیرقابل تحمل است.

کد خبر 248843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز