همشهری آنلاین: کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از پیشی گرفتن مصرف «هروئین» نسبت به «شیشه» خبر داد و گفت: اخیرا اکثر مصرف کنندگان شیشه به هروئین روی آورده‌اند و طبق گزارش‌های دریافتی، مصرف هروئین در کشور بیش از پیش شده است.

هروئین مواد مخدر

مهری امیری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر به علت تبلیغات علیه شیشه و ارزان بودن قیمت هروئین، افراد اشتیاق بیشتری به مواد مخدر سنتی و هروئین پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به عوارض فیزیکی، اجتماعی و قانونی مصرف هروئین اظهار کرد: هروئین از مشتقات مرفین است که در دسته تریاک قرار می‌گیرد. از عوارض جسمانی که بر روی بدن می‌گذارد می‌توان به کند شدن تنفس،‌ تنگ شدن مردمک چشم، کاهش میل جنسی و غیره اشاره کرد. همچنین مصرف هروئین بر عملکرد اجتماعی افراد تاثیر می‌گذارد و باعث طرد اجتماعی آنها می‌شود و از لحاظ قانونی نیز مصرف و حمل آن جرم محسوب می‌شود.

کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با اشاره به طرح «اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر» گفت: یکی از موضوعاتی که در جلسه کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده، بحث اجتماعی کردن درمان اعتیاد است که سازمان بهزیستی نیز در این خصوص وظایفی دارد.

وی در ادامه افزود: سازمان بهزیستی در طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در دو بعد آگاه سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و بازتوانی افراد در درمان اعتیاد اقداماتی انجام داده است که در زمینه بازتوانی افراد در درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با رویکرد حمایتی طرح‌هایی هم چون آماده سازی بهبود یافتگان برای اشتغال، سبد کالا و آموزش خانواده و نیز سهمیه مسکن را در نظر دارد.

کارشناس درمان اعتیاد سازمان بهزیستی درباره ورود موادمخدرهای صنعتی «کروکودیل» و «ماشروم» به بازار مصرف نیز عنوان کرد: تا کنون هیچ گونه گزارشی از استفاده این گونه مواد مخدر از سوی مراکز بهزیستی استان‌ها ارائه نشده است و اطلاع دقیقی از عوارض و میزان مصرف مواد مخدر یاد شده در دست نیست.

 اخیرا فرمانده انتظامی فارس از ورود ماده مخدری به نام "ماشروم" به بازارایران خبرداده بود که قدرت توهم‌زائی آن چند برابر سایر مخدرهای صنعتی است و با قیمتی بسیار گزاف در برخی از استانها به فروش می رسد .این ماده مخدر دقیقا شبیه به کاغذ بوده و رنگ و بویی ندارد وهر قطعه آن با ابعاد کمتر از 4 سانت به قیمت 175 هزار تومان به مصرف کنندگان فروخته می‌شود.

کد خبر 248538
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز