همشهری آنلاین: مراسم رونمایی از چاپ پانزدهم کتاب "درفاصله دو نقطه ...!" از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز جمعه ۱۵ آذرماه با حضور جمع کثیری از بزرگان فرهنگ و هنر و علاقه مندان به این هنرمند فرهیخته برگزار می‌شود.

روی جلد کتاب

به گزارش همشهری آنلاین، همچنین 7 اثر از تابلوهای ایران درّودی متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، به نمایش در خواهد آمد.

در این مراسم ایران درّودی در خصوص چگونگی نگارش این کتاب و انگیزه شان از انتشار آن با حاضرین سخن خواهند گفت و به مرور خاطراتی که در کتاب آمده است خواهند پرداخت.

کتاب «در فاصله دو نقطه ...!» زندگینامه خودنوشت «ایران درّودی» است که چاپ نخست آن در سال 1375 توسط «نشرنی» منتشر شد.

نظر به اهمیت ویژه و استقبال کم نظیر مردم از این کتاب، مراسم رونمایی از چاپ پانزدهم در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

پیش از این موزه هنرهای معاصر تهران در اردیبهشت1387 میزبان نمایشگاهی از آثارایران درّودی با عنوان «جاودانه خلیج فارس» بود که در آن نمایشگاه، 211 اثر نفیس از این هنرمند نامدار به نمایش گذاشته شد.

ایران درّودی، نقاش صاحب سبک ایرانی، در اشاعه و شناساندن هنر نو در جامعه ایران نقش بسیار سازنده ای را ایفا کرده است.

ایران درودی سالها پیش برنامه متعدد تلویزیونی در خصوص هنر نو را کارگردانی و تهیه کرده است و در مطبوعات ایران (از جمله مجله سخن) مقالات، نقدها و تحلیل هایی درباره نقاشی را به رشته تحریر در آورده است.

ایران درّودی که اکنون 76 سالگی را پشت سر گذاشته است، اخیراً بنیادی تحت عنوان «بنیاد ایران درّودی» تأسیس و 190 تابلوی نفیس خویش را به واسطه این بنیاد به ملت ایران اهداء کرده است.

بنیاد ایران درّودی علاوه بر برنامه ریزی در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی ـ هنری در جهت بسط و توسعه فرهنگ و هنر ایران، قرار است ضمن احداث موزه ای، آثار ارزنده این نقاش را به نمایش بگذارد.

اکنون با انتشار چاپ پانزدهم کتاب "در فاصله دو نقطه...!" این هنرمند، مردم ایران که تاکنون او را با عنوان نقاشی برجسته می‌شناختند، با استقبال کم نظیر از این کتاب، نویسنده بودن او را نیز به رسمیت شناختند.

درباره این هنرمند چهار جلد کتاب منتشر شده اند و 4 فیلم مستند نیز ساخته شده است.

کد خبر 241244
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز