سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رمان اتاق داستان مادری جوان و پسر 5 ساله اش است که در اتاق کوچکی زندانی شده و هیچ‌وقت اجازه خروج نداشته‌اند.

رمان اتاق

اتاق برای جک کوچولو همه چیز است و برای مادرش یک جهنم شخصی. او به‌مدت 7 سال در آلونکی پرت و دورافتاده در یک باغ اسیر بوده و فقط نورگیر سقف، روشنایی دنیای خارج را نشانش می‌دهد.

بدون گفتن بقیه داستان باید گفت خواننده در رمان اتاق نوشته اما دون‌اهو با ترجمه‌ی علی قانع با داستانی گیرا، هول‌انگیز، فریبنده و فوق العاده خواندنی روبروست.

اِما دُون‌اِهو در رمان اتاق، خواننده را از ابتدا تا پایان داستان میخکوب می‌کند.

این اتاق از زمان انتشار تاکنون در صدر کتاب‌های پرفروش انگلیسی قرار داشته وجوایز مختلفی را به دست آورده است؛ از جمله این جوایز می‌توان از جایزه اورنج فیکشن انگلیس، جایزه گاورنر جنرال کانادا و جایزه رمان برتر ایرلند نام برد. اتاق همچنین کاندیدای نهایی جایزه بوکر 2010 بوده است.

روزنامه انگلیسی گاردین درباره این رمان نوشت: رمان اتاق نوشته اِما دُون‌اِهو این نویسنده 42 ساله، نه تنها قلب را به‌درد می‌آورد، بلکه روح را نیز به چالش می‌کشد.

علی قانع، مترجم این رمان، پیش از آنکه وارد عرصه ترجمه شود، به عنوان نویسنده‌‌ای صاحب‌نام در میان جامعه ادبی شناخته شده بود. وی برای نوشتن مجموعه داستان مورچه‌هایی که پدرم را خوردند برنده جایزه ادبی اصفهان و برای نوشتن مجموعه داستان وسوسه‌های اردیبهشت نامزد کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است.

رمان اتاق نوشته اما دُون‌اِهو با ترجمه‌ی علی قانع 360 صفحه و با قیمت 15000 تومان به وسیله نشر آموت منتشر شده است.

 

کد خبر 218405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز